بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان مرکزی سید حسن حسینی امروز ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۰ با اشاره به دومین جلسه رسمی اتاق فکر گردشگری استان مرکزی بیان کرد: «برای ساماندهی کارگروههای مورد نیاز برای ارتقای جایگاه گردشگری استان و تغییرات و اصلاحات اساسی برای مشارکت تمام فعالان صنعت گردشگری در اتاق فکر گردشگری این جلسه تشکیل و تصمیمات لازم اتخاذ شد.»
حسینی از تشکیل کارگروههای اتاق فکر گردشگری با هماهنگی معاونت گردشگری استان خبر داد و گفت: «این کارگروهها با در نظر گرفتن موقعیت و ظرفیتهای استان مصوب و انتخاب شدند.»
معاون گردشگری استان مرکزی اظهار کرد: «بر این اساس چگونگی چشم انداز، ماموریت و اهداف ترسیم یک برند گردشگری در راستای توسعه گردشگری بررسی شد.»
او با اشاره به لیست کارگروههای منتخب اتاق فکر گردشگری استان عنوان کرد: «این کارگروهها شامل کارگروه برندینگ و تولید محتوا، اکوتوریسم و گردشگری پایدار، گردشگری صنعتی و تجاری، گردشگری سلامت و کارگروه گردشگری فرهنگی (شامل شاخههای: مشاهیر و مفاخر، موسیقی، روادید و آئینها) است.»
حسینی به موقعیت مناسب جغرافیایی و ظرفیتهای گردشگری استان اشاره کرد و گفت: «برای جذب بیشتر گردشگر و رونق بخشیدن به صنعت توریسم این منطقه، اجرای برند شهری در استان مرکزی لازم و ضروری است.»
معاون گردشگری استان مرکزی با تاکید بر اینکه برندسازی شهری برای ایجاد مزیتهای رقابتی پایدار، به یاد ماندنی و ذهنیت ساز طراحی و اجرا میشود و گردشگران با دیدن ویژگیها و جذابیتهای یک برند خاص شهری، دوباره آن شهر را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب میکنند، افزود: «در دنیای رقابتی امروز شهرها در عرصههای مختلف سعی دارند از یکدیگر پیشی بگیرند به همین دلیل برند آفرینی و بازاریابی برای مقاصد گردشگری بیشتر رواج یافته و برند شهری برگ برنده یک شهر در رقابتهای اقتصادی، اجتماعی و توسعه گردشگری محسوب میشود.»
انتهای پیام/