گردشگری خرید، فرصتی مناسب برای توسعه غرب کشور

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان رواج گردشگری خرید را فرصتی مناسب برای توسعه اقتصادی در استان‌های غربی با توجه تعدد بازارچه‌های مرزی دانست.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه، سید کمال حسینی روز یکشنبه ۸ دی‌ماه ۱۴۰۰ در همایش منطقه‌ای توسعه گردشگری پسا کرونا محور غرب کشور، که با حضور نمایندگان و مدیرانی از استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، ایلام و لرستان در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: «با توجه به تعدد بازارچه‌های مرزی، خرید به یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در انتخاب مقصد گردشگران به استان‌های غرب کشور مورد توجه قرار گرفته است.»

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان افزود: «ظرفیت‌های زیادی در بازار استان، به ویژه شهرهای بانه و مریوان وجود دارد که استفاده از پتانسیل‌های این مکان، می تواند استان را به مرکزی مناسب برای خرید و تفریح گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کند.»

او عنوان کرد: «توسعه این صنعت در اوضاع کنونی، با توجه به فروکش کردن نسبی شیوع کرونا زمینه‌ای مناسب برای رونق اقتصاد در این منطقه است.»

حسینی افزود: «کردستان یکی از غنی‌ترین استان‌های کشور در حوزه میراث‌فرهنگی و آئین سنتی به‌شمار می‌آید، بنابراین توسعه گردشگری با تکیه بر ذخایر فرهنگی و سنت غنی مردم کردستان می‌تواند نقش مهمی را در رونق توسعه گردشگری غرب کشور ایجاد کند.»

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان عنوان کرد: «ثبت جهانی کلاش مریوان و معرفی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو مزیت خوبی برای افزایش تقاضا، ایجاد اشتغال و تأثیر مثبت در توسعه استان و شهرستان است.»

او همچنین توریسم درمانی را راهکاری برای توسعه مناطق غرب کشور عنوان کرد و گفت: «استا‌ن‌‎های غرب کشور، به ویژه کردستان که با کشور عراق همسایه است در شرایط کنونی می‌تواند با پذیرش تورهای سلامت بیماران، علاوه بر کاهش آلام آنان به ایجاد درآمد و ارز آوری در این استان‌ها کمک کنند.»

حسینی تعامل استان‌های غربی كشور با یكدیگر را در رسیدن به توسعه پایدار مهم ارزیابی كرد و گفت: «اگر از پتانسیل‌های استان‌های غرب كشور به درستی استفاده شود می‌توان كشور را به سمت توسعه و آبادانی بیشتر پیش برد.»

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان همچنین گفت: « در دهه‌های گذشته چند مسیر گردشگری به‌صورت کلاسیک در ایران تعریف شده که مقصد گردشگران داخلی و خارجی است و استان‌های منطقه غرب کشور علی‌رغم ظرفیت و پتانسیل بالا از این مزیت محروم مانده است و از معاون گردشگری کشور خواست با برنامه‌ریزی مناسب تغییر فرهنگ معمول و رایج مردم در بحث گردشگری کشور با تمرکز و معرفی جاذبه‌های مناطق غرب کشور را مورد توجه قرار دهند.»

انتهای پیام/

کد خبر 14001008417658

برچسب‌ها