تلاش می‌کنیم گردشگری را از شکل تفننی به صنعت‌درآمدزا تغییر دهیم

نماینده شهرستان های خداآفرین، کلیبر و هوراند گفت: «تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد تا وضعیت گردشگری را از شکل تفننی به صنعت درآمدزا تبدیل کنیم.»

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از ستاد خبری نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع‌دستی تهران، حسین حاتمی نماینده شهرستان‌های خداآفرین، کلیبر و هوراند پس از بازدید از پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران و سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی بیان کرد: «این شهرستان‌ها به عنوان یک منظومه گردشگری به هم پیوسته، البته با ویژگی‌های منحصربه‌فردی که هر کدام دارند، پدیده قطب گردشگری شمال غرب کشور هستند که همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است.»

او افزود: «بحثی که در حوزه گردشگری این منطقه داریم تا به اینجای کار کمی جنبه تفنن داشته و تاکنون به عنوان صنعت پیشرفته و متعالی که برایش چشم‌اندازی قائل شویم، وجود نداشت. هدف‌گذاری مهمترین برنامه ما برای این حوزه است و صرفا با توجه بیشتر به زیرساخت‌ها و قوانین امکان می‌پذیرد.» 

حاتمی عنوان کرد: «شهرستان‌های خداآفرین، کلیبر و هوراند به لحاظ جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و هر شاخصی که یک گردشگر آن را بشناسد، پتانسیل‌های بسیار بالایی دارند اما ما از آن غافل ماندیم و به درستی روی‌شان تمرکز نکرده‌ایم. در زیرساخت‌ها نیز اساسا کاری که بتوان آن را فعالیت در صنعت گردشگری تلقی کرد تاکنون انجام نداده‌ایم. شهرستان‌های ارسباران در موضوع گردشگری با محوریت کلیبر نیز از این قاعده مستثنی نیست. در حالی که این فضا انگیزه‌های زیادی را برای توریست ایجاد می‌کند و همین الان هم بسیاری به منطقه ما سفر می‌کنند چون با ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن آشنا هستند.» 

او ادامه داد: «متاسفانه همین‌ عدم فعالیت باعث شده از عیاری که برای سنجش آن باید استفاده کنیم و با مشابه خارجی قیاس کنیم، بسیار فاصله بگیریم. گردشگری تا بخواهد به صنعت تبدیل شود باید هزینه‌های زیادی متحمل شود و این مهم وظیفه حاکمیت و دولت و مجلس است. این ارکان باید پای کار بیایند تا شاهد یک توسعه پایدار باشیم.» 

حاتمی تاکید کرد: «اگر کلیبر قبلا پایگاه گردشگری بوده و مسافران به این منطقه اقبال نشان داده‌اند، به دلیل تلاش بومیان بوده و علاقمندی‌ای که مردم شهرستان‌های نزدیک نشان داده‌اند. همه واقفند که این منطقه قطب گردشگری شمال کشور است، به شرطی که نظر مسئولان به انجام کارهای زیرساختی جلب شود. ما در مجلس، فراکسیون فعال گردشگری داریم و باید در یک فضای هم‌افزایی و تعاملی فعالیت داشته باشیم.» 

نماینده شهرستان‌های خداآفرین، کلیبر و هوراند در پایان گفت: «تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد تا وضعیت گردشگری را از شکل تفننی به صنعت درآمدزا تبدیل کنیم، به خصوص که بعد از شیوع کرونا این حوزه بیش از پیش دستخوش رکود و خمیدگی شده است.»

انتهای پیام/

کد خبر 14001110479238

برچسب‌ها