نشست گردشگری هنری با تمرکز بر نقش موزه‌های تخصصی برگزار شد

در دومین روز از پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌ وابسته و سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی، نشست گردشگری هنری با تمرکز بر نقش موزه‌های تخصصی برگزار شد.

به‌‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از ستاد خبری نمایشگاه‌ گردشگری و صنایع‌دستی تهران، منوچهر لطفی رئیس انجمن مجموعه‌داران ایران، امروز یکشنبه 10 بهمن 1400 در این نشست با اشاره به اینکه قبل از کرونا سالانه حدود ۴۰۰ میلیون گردشگر فرهنگی‌هنری داشتیم گفت: «گردشگری هنری یکی از شاخه‌های گردشگری فرهنگی است. یکی از پتانسیل‌های گردشگری در ایران عزیز جذب گردشگر هنری هست که بخش عظیمی از گردشگران فرهنگی را شامل می‌شود. از این رو سیاست‌گذاران بخش گردشگری باید با جدیت، بسترها و پتانسیل‌های این بخش را در ایران شناسایی و با مشخص کردن نقاط پر‌جاذبه و مناسب گردشگری هنری را برنامه‌ریزی کنند.»

او افزود: «در‌ واقع هدف اصلی گردشگری هنری استفاده از ظرفیت‌های گردشگری برای توسعه و ترویج هنر و همچنین استفاده از قابلیت‌های هنری به‌منظور رشد و توسعه اقتصادی گردشگری است.»

رئیس انجمن مجموعه‌داران ایران، صنایع‌دستی، آثار هنری، آثار باستانی، موزه‌ها، نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های هنری، میراث معنوی، خرده‌فرهنگ‌ها، کارگاه‌های تولید آثار هنری، بازارچه‌های هنری، بناها و بافت‌های تاریخی، سازمان‌های مردم‌نهاد و... را از بسترهای مهم گردشگری در ایران نام برد.

انتهای پیام/

کد خبر 1400111047947

برچسب‌ها