برخی غرفه‌های نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی امسال گوی سبقت را از کشورهای همسایه ربوده‌اند

جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه بازدید از پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌وپنجمین نمایشگاه صنایع‌دستی تهران بیان کرد: «در بحث گردشگری هم برخی استان‌ها گوی سبقت را از کشورهای همسایه ربوده‌اند و این مایه مباهات است.»

به گزارش میراث آریا به نقل از ستاد خبری نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع‌دستی تهران، جواد واحدی در بازدید از پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌و پنجمین نمایشگاه صنایع‌دستی تهران گفت: «امسال مراسم افتتاحیه با توجه به شرایط کرونا بسیار قابل قبول برگزار شد و در طول برگزاری هم شاهد رعایت حداکثری پروتکل‌ها توسط تمامی غرفه‌ها بودیم.» 

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: «در بازدیدی که از غرفه‌ها داشتم متوجه شدم تمامی استان‌ها در محورهای ماموریتی بسیار خوب عمل کردند و فعالیت‌های قابل قبولی در بخش‌های مرتبط با میراث‌فرهنگی، گردشگردی و صنایع‌دستی داشتند. اتفاق بهتر اینکه برخی استان‌ها نسبت به دیگران و سال‌های گذشته بسیار متمایز عمل کرده بودند و خلاقیت‌های جالبی داشتند.» 

واحدی ادامه داد: «به عنوان مثال استان البرز و مرکزی در بحث گردشگری سلامت کارهای ویژه‌ای داشتند. برخی استان‌ها در حوزه توریست کشاورزی و برخی گردشگری کودک بسیار متفاوت ظاهر شده بودند که این مورد آخر بسیار مهم است چرا که کودکان ما درگیر زندگی آپارتمان‌نشینی و ساخت و سازهای شهری شده‌اند و نیاز دارند که فضاهای متنوعی را تجربه کنند. در کل چنین مباحثی می‌تواند سر فصل شرح وظایف ما باشد تا در وزارتخانه و استان‌های دیگر آن را شرح و بسط دهیم.» 

او همچنین بیان کرد: «اتفاق نادر در بحث صنایع‌دستی امسال این بود که استان‌های محروم را از هزینه نمایشگاه معاف کردیم. استان‌هایی که ظرفیت بالایی داشتند، اما در بحث اقتصادی کم برخوردار محسوب می‌شدند. خوشحالیم که این طرح موجب انگیزه برای استان‌های کمتر توسعه یافته شد.» 

واحدی گفت: «بحث برندسازی سرفصل دیگری است که حتما در شرح وظایف‌مان به آن توجه ویژه خواهیم کرد. در بخش فروش و بازاریابی نیز مشکلاتی وجود دارد که باید آن‌ها را برطرف کنیم و هدفمندتر پیش ببریم. قطعا حوزه فضای مجازی و رسانه‌های ما در برندسازی می‌توانند بسیار کمک‌کننده باشند. در بحث گردشگری هم برخی استان‌ها گوی سبقت را از کشورهای همسایه ربوده‌اند و این مایه مباهات است.»

انتهای پیام/

کد خبر 14001111479889

برچسب‌ها