ارائه محصولات ارزان و باکیفیت با اتکا بر توانمندی زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست در غرفه قرارگاه اشتغالزایی شهید حمیدرضا میرزایی

قرارگاه اشتغالزایی شهید حمیدرضا میرزایی محصولات ارزان و با کیفیت با اتکا بر توانمندی زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست را در نمایشگاه صنایع‌دستی تهران ارائه می‌کند.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از ستاد خبری نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی تهران، امروز آخرین روز از پانزدهمین دوره نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی است. جدا از حضور پر رنگ هیات‌هایی از کشورهای همسایه، ادارات کل استان‌ها، فعالان گردشگری، بخش‌های خصوصی و شرکت‌های مرتبط روز گذشته و استقبال قابل توجه بازدیدکنندگان آن چه برای نخستین بار توجهات را به خود جلب می‌کرد، غرفه قرارگاه اشتغالزایی شهید حمیدرضا میرزایی بود. 

این قرارگاه اولین دوره است که در این نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی شرکت کرده و با توجه به شرایط ویژه‌ای که دارد، اتفاقا به میزان بالایی مورد توجه مراجعین و علاقه‌مندان قرار گرفته است. 

حدود ۱۳ ماه از آغاز فعالیت قرارگاه اشتغالزایی شهید حمیدرضا میرزایی می‌گذرد؛ پایگاهی که زیر نظر بسیج وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به امور خیریه در خصوص اشغالزایی برای زنان بی‌سرپرست یا بدسرپرست می‌پردازد. 

این قرارگاه حدود یک سال قبل از سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی با فراخوان به زنان بی‌سرپرست یا بدسرپرست از آن‌ها دعوت به عمل آورد و با راه‌اندازی گروه‌ها و کلاس‌های آموزشی حدود ۳۰۰ نفر را به کار گرفت. آموزش این افراد حدود ۹ ماه به طول انجامید و به گونه‌ای مدیریت شد که تمامی زنان شرکت‌کننده به توانمندی مطلوب رسیدند.

آموزش‌های ارائه شده توسط قرارگاه اشتغالزایی شهید حمیدرضا میرزایی باعث شده تا امروز زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست این توانایی را به دست بیاورند که مواد اولیه را به محصولات مورد نظر در صنعت انگشترسازی، چرم‌دوزی، میناکاری و غیره برسانند. 

جالب توجه این است که بعد از جذب این زنان و ارائه آموزش‌های لازم به آن‌ها در صورت تمایل آن‌ها به ادامه کار مواد اولیه و سایر امکانات توسط قرارگاه تهیه شده و در اختیار این افراد در خانه قرار می‌گیرد. 

آن چه که از مشاهده محصولات این قرارگاه در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی بیشتر به چشم خورد، قیمت پایین‌تر و به صرفه‌تر محصولا با کیفیت آن بود که دلیل آن هم به نبودن واسطه از تولید تا عرضه محصولات است و همین باعث شده تا قیمت محصولات این قرارگاه تا ۴۰ درصد پایین‌تر از بازار دیده شود. 

در شرایط سخت اقتصادی این روزهای جامعه قرارگاه اشتغالزایی شهید حمیدرضا میرزایی به محض تولید محصولات توسط زنان آموزش دیده حق و حقوق مشخص آن‌ها را اعطا کرده و موجبات برقراری درآمدی پایدار و قابل اتکایی در زندگی این زنان شده است و این جای افتخار و بالندگی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 14001112479674

برچسب‌ها