انتصاب یازدهمین «دهه شصتی» در وزارت میراث فرهنگی

روح‌الله حسین زاده با حکم وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به عنوان مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی منصوب شد.

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، مراسم معارفه روح‌الله حسین‌زاده مدیرعامل جدید و تکریم و تودیع خشایار نیکزادفر مدیرعامل پیشین شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی امروز چهارشنبه 13 بهمن‌ماه 1400 با حضور علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی، سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع، علی اصغر شالبافیان، معاون گرشگری، طاهره قیومی مشاور و مسئول پیگیری‌های ویژه وزیر، محمدحسین عسگرپور، مدیرکل پشتیبانی و فرشته بالایی، ذی‌حساب و مدیرکل مالی برگزار شد.

تحقق آرمان‌های امام با نسل جوان

علی دارابی در این مراسم ضمن تبریک ایام دهه فجر، گفت: «امام خمینی (ره) در نظام دوقطبی لبرالیسم و مارکسیسم، مسئله اسلام را مطرح کردند و این هنر بزرگ ایشان و انقلاب اسلامی بود. همه ما، به ویژه نسل جوانی که مدیریت را برای تحقق این موضوع بر عهده می گیرند، باید آرمان های امام خمینی (ره) و شهدا را با هدایت مقام معظم رهبری ادامه دهیم. ما با عملکرد خود می توانیم ارزش های انقلاب و آرمان های امام خمینی (ره) را به نسل جدید منعکس کنیم.»

دارابی در ادامه از زحمات خشایار نیکزادفر، برای تلاش هایی که طی این مدت در شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی انجام داده است تشکر کرد.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی صریح کرد: «از آقای حسین زاده برای قبول این مسئولیت در شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی تشکر می کنم. او کارهای بسیار مهم و بزرگی در حوزه گردشگری در مجموعه نیروهای مسلح، بسیج و سپاه انجام داده است.»

او افزود: «امیدواریم حضور او در این مجموعه سرآغاز کار مهمی برای شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی باشد. معاونان وزارتخانه نباید درگیر کارهای اجرایی شوند و این شرکت های زیرمجموعه هستند که باید بازوی اجرای برای انجام عملیات شوند و پای کار بیایند.»

قائم مقام وزیر در ادامه گفت: «تقویم مناسبت ها برای سال 1401 مشخص شده است و شرکت های زیرمجموعه باید در این تقویم جانمایی شوند. باید بین شرکت های زیرمجموعه رقابت سالم و جدی شکل بگیرد.»

دارابی در پایان از معاون گردشگری کشور، علی اصغر شالبافیان، و معاون صنایع دستی، برای برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و 35 امین نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران تشکر کرد.

استفاده از ظرفیت شرکت های زیرمجموعه به عنوان بازوی عملیاتی

سعید اوحدی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ضمن تشکر از زحمات خشایار نیکزادفر، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی، و تبریک ایام دهه فجر گفت: «امیدواریم بتوانیم از تجارب ایشان در زمینه توسعه گردشگری نهایت استفاده را ببریم.»

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه افزود: «یکی از نقص­هایی که در وزارتخانه وجود دارد این است که باید از ظرفیت شرکت های زیرمجموعه به عنوان بازوهای کمک دهنده استفاده شود و قانونگذار نیز به این موضوع اشاره کرده است. وزارت میراث فرهنگی چند مجموعه مهم مانند کانون جهانگردی و اتوموبیل رانی، صندوق توسعه و شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی دارد که این مجموعه ها باید بازوی وزارتخانه برای انجام کارهای عملیاتی باشند و همچنین شرکت ها در راستای اهداف وزارتخانه، باید وظایف خود را انجام دهند.»

صدور مجوز مراکز بین راهی توسط وزارت میراث فرهنگی

در ادامه مراسم، علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارتخانه، گفت: «موضوعات شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی با شناختی که از حوزه گردشگری دارم، می تواند تنوع پیدا کند و هماهنگ با حوزه های معاونت های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باشد. این شرکت می تواند کارهای عملیاتی زیادی انجام دهد.»

او افزود: «مرجع صدور مجوزهای مراکز بین راهی بر اساس قانون وزارت راه و شهرسازی بود و وزارت میراث فرهنگی تنها در این باره مشارکت داشت. اما با تلاش هایی که توسط وزیر میراث فرهنگی انجام شد و در هیئت مقررات زدایی تصویب و ابلاغ شد. از این پس صدور مجوزهای مراکز بین راهی بر عهده ما خواهد بود و این موضوع می تواند وظایف شرکت مادرتخصصی را گسترش دهد.»

روح الله حسین زاده، مدیرعامل جدید شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی، در ادامه گفت: «در زمان مدیریت آقای نیکزادفر، اتفاقات خوبی در این شرکت افتاده است و از زحمات ایشان تشکر می کنم.»

او افزود: «سعی می کنیم، همانطور که در اساسنامه آمده است، به عنوان بازوی اجرایی وزارتخانه عمل کنیم و با هم افزایی که با سه حوزه معاونت تخصصی وزارتخانه انجام می دهیم، بتوانیم در این شرکت و در کشور اثرگذار باشیم.»

روح الله حسین زاده، علاوه بر تدریس در دانشگاه، مديرعامل هلدينگ گردشگری نور و مسئول قرارگاه جهادي بسيج دانشجویی هم بوده است. از دیگر سمت های موجود در کارنامه او می توان به مشاور رياست بنياد حفظ آثارو ارزش های دفاع مقدس، مشاور فرهنگی شهرداری تهران، مشاور اقتصادی و فرهنگی چند شركت با محوريت گردشگری و عمرانی، مشاور اقتصادی سازمان اقتصاد مقاومتی و مسئول اجرايی اردوهای فرهنگی تربيتی اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 14001113900589

برچسب‌ها