فرهنگ ایران منحصربه‌فرد است/ آثار ایران در روسیه به نمایش درآید

یک گردشگر روس که به ایران سفر کرده در بازدید از آثار به نمایش درآمده ششمین جشنواره صنایع‌دستی فجر، فرهنگ ایران را منحصربه‌فرد دانست و اظهار امیدواری کرد که آثاری از ایران در روسیه نیز به نمایش گذاشته شود.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ورونیکا تیتووا یکی از بازدیدکنندگان از آثار به نمایش درآمده در ششمین جشنواره صنایع‌دستی فجر که از روسیه به ایران آمده، امروز پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ در حاشیه بازدید از این آثار در مورد فرهنگ و تمدن ایران گفت: «من به فرهنگ و تاریخ ایران علاقه زیادی دارم. فرهنگ ایران بسیار منحصر‌به‌فرد است و من از این ناراحتم که باید در چند روز آینده به روسیه بازگردم.»
او با اشاره به علاقه‌اش به زبان فارسی اضافه کرد: «من دانشجوی سال چهارم مدرسه عالی اقتصاد هستم و حدودا چهار سال است که مشغول فراگیری زبان فارسی‌ام و تصمیم دارم تا پایان عمر این زبان را یاد بگیرم. چون به نظر من این روند هیچ پایانی ندارد.»
تیتووا در مورد علاقه‌اش به شهرهای مختلف ایران نیز گفت: «خیلی علاقه دارم که به شیراز و اصفهان بروم و آثاری مثل نقش جهان را از نزدیک ببینم اما متاسفانه به دلیل شیوع کرونا این سفر برایم امکان‌پذیر نیست.»
این گردشگر روسی در مورد فرش‌های به نمایش گذاشته شده در ششمین جشنواره صنایع‌دستی فجر نیز اظهار کرد: «فرش‌ها بخش مهمی از میراث‌فرهنگی ایران به شمار می‌رود و در روسیه هم نمایشگاه‌هایی وجود دارند که فرش‌های ایران را به نمایش می‌گذارند. فرش‌های ایرانی بسیار زیبا هستند و از تمدن قدیمی ایران حکایت دارند.»
او در مورد علت بازدید از این آثار در محل موزه ملی ایران یادآور شد: «علاقه زیادی به این موزه دارم، چون بخشی از آثار فرهنگ و تمدن ایران در اینجا قابل مشاهده است. بسیاری از روس‌ها چیز زیادی از فرهنگ ایران نمی‌دانند. این نیاز وجود دارد که زبان‌شناسان فارسی مردم روسیه را با فرهنگ و تمدن ایران آشنا کنند. خیلی خوب است که این آثار از طرف ایران در روسیه هم به نمایش در بیاید.»

انتهای پیام/

کد خبر 14001121622961

برچسب‌ها