4 بنای تاريخی از بندر كنگ ثبت ملی شدند

خانه‌های تاريخی گلبت، رشيد، ايمنى و عمارت كرچی واقع در محدوده تاريخى بندر كنگ در جلسه شورای ملی ثبت آثار که ۱۸ بهمن امسال برگزار شد، واجد شأن ملي تشخيص داده شدند..

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، بندر تاریخی کنگ واقع در شهرستان بندر لنگه در سال‌های اخیر با اقدامات خوب حفاظتی مرمتی و احیای آثار واقع در محدوده تاریخی آن از بخت خوبی برای قرارگیری در فهرست میراث جهانی برخوردار شده است. 

بنا بر این گزارش، تداوم این اقدامات که به همت شهرداری بندر کنگ و پایگاه میراث‌فرهنگی این شهر تاریخی انجام می‌شود می‌تواند نویدبخش ثبت جهانی این اثر در سال‌های نه چندان دور باشد. 

در این جلسه ۱۰ اثر از استان فارس، چهار اثر از استان هرمزگان، ۹ اثر از استان زنجان، چهار اثر از استان البرز و یک اثر از استان قم واجد ثبت تشخیص داده شدند. 

از جمله دیگر آثار شاخص ثبت‌شده در این جلسه می‌توان به امامزاده محمدباقر کله‌سیران، گنبد کاریز و تپه باغچلار استان زنجان، خانه‌های ایگار و زینت‌الملک و تاسیسات آبی منصورآباد از استان فارس و همچنین بنای امامزاده بی‌بی سکینه سنقرآباد و امامزاده زکی‌آباد از استان البرز اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1400112162299

برچسب‌ها