جلسه ستاد نوروزی شهرستان کارون برگزار شد

جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۱ کارون با حضور فرماندار و رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان، رئیس اداره میراث‌فرهنگی و دبیر ستاد و نیز اعضای کمیته‌های یازده‌گانه عضو این ستاد در محل فرمانداری شهرستان کارون برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، ابراهیم عساکره معاون فرماندار کارون 15 اسفندماه 1400 در جلسه ستاد خدمات سفر نوروز شهرستان با اشاره به این‌که شهرداری و دهیاری‌های روستاهای هدف نسبت به پاک‌سازی مناطق شهری و روستایی برای استقبال از هم‌اکنون باید آماده و فعال باشند، گفت: «شهرستان کارون به واسطه جایگاه تاریخی طبیعی خود و قرار گرفتن در مسیر بین‌المللی، از جمله مناطقی است که هر سال شاهد ورود گردشگران بسیاری از مناطق مختلف استان و دیگر نقاط کشور است و امسال نیز این روند ادامه خواهد داشت.»

او ضمن اشاره به برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و جشن نوروزگاه در نوروز ۱۴۰۱ ادامه داد: «اداره میراث‌‌فرهنگی و دیگر دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد کرونا در خصوص ارائه خدمات رفاهی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شرایط کرونایی، از هم‌اکنون این آمادگی را دارند تا شرایط میزبانی از مسافران و گردشگران را در نوروز ۱۴۰۱ مدیریت کنند تا همانند سال‌های پیش از کرونا با برنامه‌ریزی درست و هدفمند به استقبال نوروز برویم.»

معاون فرماندار کارون اظهار داشت: «تصمیم قطعی درخصوص سفرهای نوروزی توسط قرارگاه ملی مقابله با کرونا هنوز اتخاذ نشده است، اما امکانات ارائه خدمات رفاهی و اسکان مسافران و گردشگران در شهرستان کارون وجود دارد و باید اعضای ستاد نوروزی تمهیدات لازم در این خصوص را از هم‌اکنون اتخاذ کنند.»

ارائه کشیک‌های نوروزی ادارات، اسکان و راهنمایی مسافران، تجهیز زیرساخت‌های موجود در شهرستان، اورژانس‌های جاده‌ای، ترغیب گردشگران به رعایت دستورات ستاد کرونا، ارائه خدمات در مدارس، مجتمع‌های گردشگری و روستاهای هدف، تهیه اقلام مورد نیاز و تنظیم و کنترل بازار از جمله مواردی بودند که در این نشست بررسی و ارزیابی شدند.

شهرستان کارون یکی از شهرستان‌های استان خوزستان است که با مساحتی بالغ بر ۵هزار کیلومتر مربع و جمعیتی بیش از ۲۰۰هزار نفر چهارمین شهرستان استان است. این شهرستان از طرف شمال به شهرستان اهواز، از طرف جنوب به شهرستان شادگان، از طرف غرب به رودخانه کارون و از طرف شرق به شهرستان اهواز منتهی شده است.

این شهرستان دارای آب و هوای گرم و مرطوب است که در فصل گرم تابستان درجه حرارت آن تا بالای ۵۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. شهرستان کارون در تاریخ ۱۲ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۱ با انتزاع از شهرستان اهواز به شهرستان‌های استان اضافه شد.

پل تاریخی کوت سیدصالح که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است به‌عنوان سمبل و نماد تاریخی شهرستان کارون دارای ۲۹ ستون و ۴۰ دهانه در ورودی شهرکارون واقع شده است. همچنین بنای تاریخی مسجد پل فولاد با قدمت بیش از ۷۰ سال دارای معماری منحصربه‌فرد با منظره‌ای زیبا در ساحل کارون جنب پل فولاد واقع شده است.

یادمان دو شهید گمنام با معماری بسیار زیبا در دل دانشکده قدیمی نفت شهرستان، وجود ساحل کارون در سرتاسر شهرستان و وجود نخلستان‌های متعدد در سطح شهرستان که نماد مقاومت و پایداری و برکت هستند، از دیگر جاذبه‌های گردشگری شهرستان کارون محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 14001215478800

برچسب‌ها