شهدا گنجینه ارزشمند ما هستند

معاون توسعه مدیریت و منابع در مراسم بزرگداشت روز شهدا گفت: «شهدا ما را بشارت می‌دهند که در مسیرشان قرار گیریم و اینگونه مراسم زمینه‌ای برای رسیدن به شهدا است.»

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، مراسم بزرگداشت روز شهدا امروز شنبه ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۰ با قرائت پیام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و حضور سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع، حمید زارع بهتاش مشاور امور ایثارگران، زینب اختری، مشاور امور زنان و خانواده و جمعی از مدیران ستادی وزارتخانه توسط دفتر امور ایثارگران و مرکز مقاومت بسیج در سالن آمفی تئاتر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد. 

سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع در این مراسم گفت: «یکی از توقیفات بزرگی که نصیب انسان می‌شود، این است که بتواند لحظاتی را در خدمت خانواده شهدا و ایثارگران باشد.»

او افزود: «مطمئنا شهدا و خانواده‌های آن‌ها نیازی به برگزاری چنین مراسمی ندارند و این ما هستیم که به آن‌ها نیاز داریم. شهدا همیشه زنده هستند و نباید لحظه‌ای در این مسئله تردید کرد. خانواده‌های شهدا باید به خود افتخار کنند، چون آن‌ها مظهر اقتدار کشور هستند. شهدا ما را بشارت می‌دهند که در مسیرشان قرار بگیریم و اینگونه مراسم زمینه‌ای برای رسیدن به شهدا است.»

اوحدی با اشاره به جایگاه شهدا بیان کرد: «جایگاهی که خداوند به مقام شهید داده است در مورد هیچ پدیده‌ای در عالم خلقت نداده است. خداوند می‌فرمايد: "من جانشين (شهيد) در خانواده او هستم، هر کس رضايت آن‌ها را جلب کند، رضايت مرا جلب کرده و هر کس آن‌ها را به خشم آورد مرا به خشم آورده است."»

معاون توسعه مدیریت و منابع با اشاره به فرمایش‌های مقام معظم رهبری گفت: «همان‌طور که ایشان فرمودند که "آنچه جوهر و مبنای همه تحولات می‌شود، اقتدار معنوی است." مبنای رسیدن به اقتدار معنوی بر اساس فرمایش معظم رهبری شهدا هستند.»

او تصریح کرد: «بنا به گفته مقام معظم رهبری در جنگ روانى و آنچه که امروز در دنیا به آن جنگ نرم گفته می‌شود، دشمن به سراغ سنگرهاى معنوى مى‌‌آید که آن‌ها را منهدم کند. در جنگ نرم، دشمن روح و روان ما را هدف قرار می‌دهد.»

اوحدی اظهار کرد: «تحریف و بی‌تفاوتی با گذر زمان نسبت به ارزش‌ها دو آسیب بزرگی است که داشته‌های ما را مورد هدف قرار داده است. اگر اصرار می‌کنیم که مراسم بزرگداشت روز شهدا برگزار شود، برای غبارزدایی از روی ارزش‌هاست.»

معاون توسعه مدیریت توسعه و منابع گفت: «مقام معظم رهبری نسبت به تحریف ارزش‌ها هشدار دادند. هنر، شعر و ادبیات زمینه‌ای برای مبارزه با تحریف ارزش‌هاست و شهدا گنجینه ارزشمند ما هستند و ما رسالت بزرگی در این زمینه داریم.»

در ادامه این مراسم فرزند شهید مؤمن‌زاده درباره شهدا سخنانی را مطرح کرد. همچنین احمد بابایی در مراسم بزرگداشت روز شهدا به شعرخوانی پرداخت.

ماشاءالله شاهمرادی هنرمند دفاع مقدس در ادامه خاطراتی را از آن دوران بازگو کرد و گروه سرود مشکات نیز قطعاتی را اجرا کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 14001221640511

برچسب‌ها