جریمه رنگ‌بندی برای سفرهای نوروزی اعمال نمی‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به اینکه مردم در برابر ویروس کرونا واکسن زده و کشور شرایط نسبتا مناسبی دارد، محدودیت‌های سابق در رنگ‌بندی‌ها دیگر اعمال نمی‌شود.

به گزارش میراث آریا و به نقل از صداوسیما، بهرام عین‌الهی در گفت و گویی اظهار داشت: به همین منظور این محدودیت‌ها فقط برای کسانی اعمال می‌شود که هنوز واکسن نزده‌اند و در برابر ویروس کرونا ایمنی لازم را ندارند.

او خاطرنشان کرد: در این راستا افرادی که می‌خواهند در ایام تعطیلات نوروزی از شهری به شهر دیگر مسافرت کنند، دوربین‌های راهور، پلاک ماشین آنها را شناسایی می‌کند و اگر پلاک متعلق به کسی باشد که واکسن نزده باشد، جریمه می‌شود.

براساس اعلام وزارت بهداشت، تاکنون ۶۳ میلیون و ۶۳۸ هزار و ۴۶۰ نفر دُز اول، ۵۶ میلیون و ۳۲۳ هزار و ۴۸۷ نفر دُز دوم و ۲۵ میلیون و ۳۴۷ هزار و ۷۷۱ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۵ میلیون و ۳۰۹ هزار و ۷۱۸ دُز رسید.

مجموع جان باختگان ویروس کرونا به ۱۳۹ هزار و ۱۸۰ نفر رسید و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۱۳۰ هزار و ۱۲۹ نفر رسید.

در حال حاضر ۹۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۸۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.  

انتهای پیام/

کد خبر 14001225761686

برچسب‌ها