بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی از مقابر ابودجانه

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور در شهرستان دالاهو از مجموعه مقابر ابودجانه و جاذبه‌های گردشگری بخش ریجاب دیدن کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، جواد واحدی روز جمعه ۵ فروردین‌ماه در دومین روز از سفر خود به استان کرمانشاه، از امکانات و جاذبه‌های گردشگری شهرستان دالاهو بازدید کرد. 

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، با حضور در منطقه گردشگری ریجاب از وضعیت تفرجگاه‌های گردشگری منطقه از جمله سراب شالان و مقابر ابودجانه بازدید کرد. 

مجموعه مقابر ابودجانه از جمله محوطه‌های تاریخی استان کرمانشاه در منطقه ریجاب شهرستان دالاهو است که شامل قبرستانی متعلق به صدر اسلام است. 

در این مجموعه تعدادی آرامگاه به سبک چهار طاقی‌های دوره ساسانی وجود دارد که در میان این قبور، بنای عظیمی دیده می‌شود که در میان اهالی محل به مقبره ابودجانه معروف است. 

با توجه به اهمیت تاریخی_فرهنگی مجموعه و حضور بازدیدکنندگان و گردشگران در محوطه این آثار، طرح سامان‌دهی و محوطه‌سازی در دستور کار پایگاه محور ساسانی کرمانشاه - قصرشیرین قرار گرفت. 

جبار گوهری سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در این سفر معاون وزیر را همراهی می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 14010105417219

برچسب‌ها