افزایش چشمگیر فروش صنایع‌دستی استان زنجان در پنج روز اول نوروز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از افزایش چشمگیر فروش صنایع دستی استان زنجان در پنج روز اول نوروز خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، امیر ارجمند جمعه ۵ فروردین‌ماه گفت: «فروش صنایع دستی استان زنجان نسبت به نوروز دو سال گذشته رشد بسیار چشمگیری داشته است.» 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان خوشبختانه مردم و مسافران استقبال خوبی از صنایع‌دستی کردند، افزود: «یکی از اولویت‌هایی که اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان برای نوروز امسال دارد، بحث معرفی صنایع‌دستی استان است که در همین راستا نمایشگاه صنایع‌دستی در نوروز برپا شده است. صنعتگران استان زنجان با تلاش خود در صنایع‌دستی استان زنجان کیفیت را در کالاهای تولید حفظ کرده‌اند.» 

ارجمند به توسعه صنعت مس، چاقو و ملیله‌کاری استان زنجان اشاره کرد و افزود: «تعداد تولیدات صنایع دستی فلزی در استان زنجان به‌قدری زیاد است. استان زنجان جزو سه استان برتر تولید صنایع‌دستی فلزی در کشور است.» 

او ابراز کرد: «پیش از عید نوروز حجم فروش مس برای هدیه دادن و چیدمان سفره هفت سین بالا بود اما در عید نوروز فروش چاقو از مس بیشتر شد.» 

مهم‌ترین صنایع دستی زنجان شامل مسگری، چاقوسازی، ملیله کاری، چاروق‌دوزی، گلیم، جاجیم و فرش‌بافی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 14010105931224

برچسب‌ها