اطلاع‌رسانی سیما درباره ظرفیت استان‌ها تاثیر بسزایی در راهنمایی مسافران داشت

رئیس مرکز سیمای استان‌ها بیان کرد که راه‌اندازی بخش اطلاع‌رسانی در سیما، تاثیر بسیاری در آگاهی مسافران از ظرفیت‌های گردشگری استان‌ها داشت.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، سید عباس فاطمی، رئیس مرکز سیمای استان‌ها درباره برنامه‌های نوروزی تدارک دیده شده گفت: «قبل از آغاز تعطیلات، در سیمای استان‌ها بخش اطلاع‌رسانی با موضوع مدیریت سفر در نوروز و با هدف ارائه راهنمایی لازم برای مسافران راه‌اندازی شد.»

رئیس مرکز سیمای استان‌ها گفت: «امسال مشهد، شیراز، بوشهر، بندرعباس و… نسبت به سایر شهرها میزبان تعداد بیشتری از مسافران بودند و فضایی لازم بود تا شرایط این شهرها و نیازهای مسافران اطلاع‌رسانی شود.»

او افزود: «خدمات بخش اطلاع‌رسانی باعث شد تا مردم قبل از سفرهایشان به طور مرتب از ظرفیت‌های مقصد آگاهی پیدا کنند. به طور مثال برخی زائران در مشهد به دلیل تکمیل شدن ظرفیت اقامتگاه‌ها دچار مشکل اسکان شده بودند که پس از پوشش رسانه ای، با همکاری نهادهای استانی حل شد.»

فاطمی توضیح داد: «برخی مسئولان با آگاهی از این موضوع، محل‌های قابل اسکان مثل ورزشگاه‌ها حسینه‌ها و... مکان‌هایی که امکان چادر زدن وجود داشت در مشهد و سایر شهرهای پرتردد آماده کرده و در اختیار مسافران قرار دادند.»

رئیس مرکز سیمای استان‌ها یادآور شد: «امسال دو نکته وجود داشت که باید به طور ویژه مورد توجه قرار می‌گرفت. یکی حجم بالای مسافر که غیر قابل پیش‌بینی بود و دیگری سرمای هوا در برخی استان‌ها که اسکان برخی مسافران در طبیعت را مشکل‌ساز کرد. این‌ها مواردی بود که مردم توانستند از طریق شبکه‌های استانی در جریان وضعیت سفر قرار گرفته و از طرفی با خدمات نوروزی شهرها آشنا شوند.»

فاطمی با اشاره به اینکه شبکه‌های استانی به نوبه خود، هم به مسافران و هم به مسئولان اطلاع‌رسانی کردند، گفت: «در واقع طی این روزها شبکه‌های استانی پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند. هم نیاز مردم را به گوش مسئول مربوطه می‌رسانند هم خدمات ارائه شده را اطلاع‌رسانی می‌کنند.»

او عنوان کرد: «تا پیش از این اخباری مبنی بر تکمیل ظرفیت محل‌های اقامتی در شهرها نداشتیم، اما امسال این سلسله گزارش‌ها به خصوص در مشهد توانست اوضاع اسکان بسیاری از گردشگران را سامان‌دهی کند و این اقدام، تاثیر بسزایی در راهنمایی مسافران داشت.»

فاطمی در پایان گفت: «با توجه به تجربیاتی که از ابتدای تعطیلات تاکنون به دست آوردیم، برای نیمه دوم تعطیلات بسیار آماده‌تریم و به تلاش‌مان در ارائه خدمات و اطلاع رسانی ادامه خواهیم داد.»

انتهای پیام/

کد خبر 14010106640519

برچسب‌ها