واحد کودک و نوجوان مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران راه‌اندازی شد

واحد کودک و نوجوان مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران هم‌زمان با نخستین جلسه هم‌اندیشی جشنواره کتآب، راه‌اندازی شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران، نشست هم‌اندیشی داوران نخستین جشنواره کتآب با موضوع آب میراث ملموس و ناملموس، امروز شنبه ششم فروردین ماه ۱۴۰۱ در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار شد. 

این هم‌اندیشی به منظور بحث و تبادل نظر پیرامون اجرای هر چه بهتر روند داوری جشنواره، و آثار راه یافته به این جشنواره در سه رشته نقاشی، عکاسی و داستان‌نویسی از طرف دبیرخانه این جشنواره اعلام شد. 
مریم جلالی مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران به‌عنوان میزبان با حضور آرش گودرزی دبیر جشنواره و داوران لیلا کفاش زاده رئیس دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، وحید نیکخواه آزاد نویسنده و کارگردان، محمدرضا شمس و محمدرضا یوسفی نویسندگان ادبیات کتاب کودک و نوجوان و حامد محقق شاعر حوزه کودک و نوجوان در نشست حضور داشته و به بیان نظرات، دیدگاه‌ها، شناسایی آسیب‌ها و… پرداختند. 

جلالی مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران ضمن خیرمقدم به داوران این جشنواره گفت: «در توسعه میراث فرهنگی به منظور ارتقای دانش فرهنگی باید از همان کودکی امر آموزش، آگاهی‌رسانی و فرهنگ سازی را شروع کرد. به همین خاطر سعی کردیم از عناصر اصلی و فرهنگی در پیکره این جشنواره بهره ببریم. کتاب، کودک و میراث فرهنگی مقوله‌های بسیار مهمی هستند. همین سه‌گانه باعث شده ما جشنواره کتآب با موضوع آب برگزار کنیم و همزمان با این جشنواره واحد کودک و نوجوان مجموعه هم شروع به فعالیت کند.» 

در ادامه نشست، آرش گودرزی دبیر جشنواره کتآب درباره آثار ارسال شده به دبیرخانه گفت: «بیش از دو هزار اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره کتآب ارسال شده است. از میان آثار رسیده، پس از بازبینی و بررسی حدود ۹۷۰ اثر برای داوری انتخاب شد. تعداد آثار به تفکیک در بخش داستان‌نویسی ۱۸۰ اثر و در بخش عکس و نقاشی۷۹۰ اثر است.» 

او در پایان گفت: «پس از اعلام آثار پذیرفته شده، جلسات انتخاب آثار با حضور داوران به تناوب برگزار می‌شود و پس از این مرحله، آثار نهایی به زودی اعلام خواهد شد.» 

جشنواره خلق کتآب با موضوع آب برای دانش‌آموزان مقطع سنی ۶ تا ۱۴ سال با هدف انتشار دیدگاه و افکار کودکان نسبت به مسئله آب با حمایت کاخ‌موزه نیاوران و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در جریان برگزاری است.

انتهای پیام/

کد خبر 14010107640327

برچسب‌ها