توجه ویژه به موسیقی اقوام و صنایع‌دستی در برنامه‌های نوروزی برج میلاد

مدیرعامل برج میلاد اعلام کرد که در ایام نوروز، روزانه بیش از 20هزار نفر از مجموعه برج میلاد بازدید کرده‌اند و برج میلاد در برنامه‌های نوروزی خود به موسیقی اقوام و صنایع‌دستی در برنامه‌های نوروزی برج میلاد توجه ویژه‌ای دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، ​عباس حیدری مدیرعامل برج میلاد امروز دوشنبه 8 فروردین 1401 گفت: «نوروز امسال با توجه به کاهش محدودیت‌های سفر، برج میلاد توانست پذیرای تعداد زیادی از گردشگران نوروزی از تهران و سایر استان‌ها باشد. هم‌اکنون روزانه بیش از 20هزار نفر از مجموعه بازدید کردند.»

او افزود: «مجموعه برج میلاد از ابتدای امسال از ساعت 9 صبح تا 10 شب پذیرای بازدید‌کنندگان است. تلاش شد در برنامه‌های نوروزی، توجه ویژه‌ای به میراث‌فرهنگی و گردشگری شود. مثلا امسال با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران برنامه‌های متنوعی با تمرکز بر موسیقی اقوام مانند قشقایی، لر، بختیاری، کرد، بوشهری، آذری، گیلکی، خراسانی، شیرازی، مازندرانی، ترکمن و …و صنایع‌دستی برگزار شد.»

حیدری بیان کرد: «برپایی کارگاه‌های هنری با حضور هنرمندان در رشته‌های نقاشی و طراحی آداب و رسوم سنتی در ایام نوروز از بخش‌های دیگر جشنواره نوروزی برج میلاد است.»

او در تشریح برنامه‌های برج میلاد برای کودکان گفت: «مجموعه برج میلاد به‌گردشگری خانواده‌محور، که در آن برای تمام افراد خانواده برنامه‌های سرگرم‌کننده و آموزنده ترتیب داده شده باشد، توجه ویژه دارد. با تمرکز بر این مهم، اولین نمایشگاه اسباب‌بازی ایرانی، که بیش از هزار قلم اسباب‌بازی ایرانی در آن، به‌فروش می‌رسد و نمایشگاه الگونما که در آن الگوهای مناسب برای والدین در زمینه خرید اسباب‌بازی معرفی می‌شود جزو برنامه‌های اصلی مجموعه بود.»

مدیرعامل برج میلاد ادامه داد: «سه مجموعه شهربازی، تم پارک افسانه‌ها و بازی‌های هیجانی به‌صورت آزمایشی در نوروز 1401 افتتاح شدند و تا پایان فروردین تم‌پارک و شهربازی به‌صورت رسمی افتتاح می‌شوند. علاوه‌ بر اینها، نمایشگاه‌های اتوبوس‌های قدیمی، کارون گل، ‌کاروان‌های عروسک‌های غول‌پیکر و برنامه‌های متنوع دیگر به‌صورت رایگان پذیرای بازدیدکنندگان است.»

انتهای پیام/

کد خبر 1401010895723

برچسب‌ها