حال خوب مردم ايران

عيد نوروز در ميان ما ايرانيان از منزلت و اهميت ويژه‌اى برخوردار است. سفرهاى نوروزى سهم بزرگى از آيين و برنامه ما را شامل می‌شود. نوروز امسال پس از دوسال كرونا و محدوديت‌هاى ناشى از آن به دليل واكسيناسيون عمومى و افزايش سطح ايمنى، كم سابقه بود و نسبت به سال‌هاى قبل شاهد دو برابرى سفرها بوديم.

شادى و نشاط، افزايش امنيت اجتماعى، بالا رفتن همبستگى و انسجام ملى و همگرايی اقوام، رونق كسب و كارها به خصوص بازگشت هتل‌ها و اقامتگاه‌ها به چرخه اقتصادى و بالاخره نوعى راستی آزمايی از توانمندى‌ها و ظرفيت‌هاى زير ساختى كشور را بايد از جمله دستاوردهاى سفر نوروزى برشمرد. "راهيان نور" هم ظرفيت بزرگى بود كه امسال مورد اقبال جمعيت ميليونى مردم قرار گرفت.

با اين همه سفرهاى نوروزى براى مردم با چالش‌ها و مشكلاتى همراه بود.

باز هم قريب به ۵۰۰ نفر از هموطنان عزيزمان در تصادفات جاده‌اى جان خود را از دست دادند و كام همه تلخ شد، افزايش قيمت‌ها و گرانى كالاها و خدمات، غافل‌گيرى بسیاری از دستگاه‌ها و نهادها كه بايد خود را آماده «سونامى سفر» مى‌كردند.

هشدار و پيش‌بينى كه مهندس ضرغامى وزير ميراث‌فرهنگى، گردشگرى و صنايع‌دستى در اوايل پاييز سال قبل وقوع آن را محتمل دانسته بود.

اينک با خاتمه يافتن سفرهاى نوروزى و قدردانى از تلاش همه نهادهاى ذي‌ربط ضرورت ارزيابى درست و راست‌آزمايی صادقانه از عملكردها بهترين خدمت براى سفرهاى پايان ماه مبارک رمضان و تابستان براى مردم عزيزمان مى‌تواند باشد.

نوروز مجموعه‌اى از آمدها و رفت‌هاست. پيوندى از ديروز و امروز و فرداست.

و چه زيبا شاعر بزرگ، خيام، در رباعى خود سروده است:

چون ابر به نوروز رخ لاله بشست/ برخيز و به جام باده كن عزم درست

كاين سبزه كه امروز تماشاگه توست/ فردا همه ازخاک تو برخواهد رست!

انتهای پیام/

کد خبر 14010112640821

برچسب‌ها