همه‌چیز در مورد تحصیل در رشته مدیریت هتل و گردشگری

علاقه‌مندان به سفر و گردشگری، اگر توان مدیریت کردن و تاثیر گذاشتن بر دیگران را هم داشته باشند، می‌توانند به تحصیل در رشته مدیریت هتلداری و گردشگری مشغول شوند که در نوع خود یک علم محسوب می‌شود.

زمانی که شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) در سال 2018 گزارش سالانه خود را منتشر کرد،‌مشخص شد بخش جهانی سفر و گردشگری یک بار دیگر 3.9درصد رشد کرده است و به این ترتیب ارزش آن به 8.8تریلیون دلار آمریکا رسیده و 319 میلیون شغل ایجاد کرده است.

در همان سال، سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد (UNWTO) پیش‌بینی کرد که طی 12 سال آینده تعداد مسافران بین‌المللی به 1.8میلیارد نفر در سال خواهد رسید که در مقایسه با ارقام امروزی 38.5 درصد افزایش خواهد داشت. تمامی این اطلاعات حاکی از حجم بالای نقدینگی و سرمایه در این صنعت است که آن را پویا و جذاب می‌کند.

تحصیل در رشته مدیریت هتلداری و گردشگری فراتر از داشتن و درک عمیق از پشت‌صحنه صنعت گردشگری است. از آنجایی که تعداد مسافران بین‌المللی هر سال افزایش می‌یابد، مهم است که تأثیری که می‌تواند بر محیط‌زیست داشته باشد هم در نظر گرفته شود. یادگیری در مورد گردشگری پایدار در مقطع تحصیلی می‌تواند به افراد در ریشه‌کن کردن مسائل زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی که ممکن است در این زمینه ایجاد شود، کمک کند.

مسئولیت‌پذیری در رشته مدیریت هتلداری و گردشگری

همانطور که قبلاً اشاره شد، صنعت هلتداری (مهمان‌نوازی) و گردشگری دائماً در حال تکامل است، به این معنی که با داشتن شرایط، تجربه و مهارت مناسب، فرصت‌هایی برای رسیدن به نردبان شغلی و بالا رفتن سریع از آن امکان‌پذیر است.

مدیریت مهمان‌نوازی و گردشگری یک انتخاب شغلی عالی برای کسانی است که از کار گروهی و تعاملات رودررو لذت می‌برند، دوست دارند با صمیمیت به مردم خدمت کنند و با آنها احساسات خود را درمیان بگذارند، یا عاشق سفر کردن و کشف مکان‌های جدید هستند. در اصل، دوره مدیریت مهمان‌نوازی و گردشگری مناسب افرادی است که می‌خواهند شغل خود را در این صنعت با سریع‌ترین رشد آغاز کنند.

علاوه بر تحول و پویایی صنعت مهمان‌نوازی و گردشگری، از نکات برجسته‌ این صنعت همکاری با چندین بخش مرتبط مانند هتل‌ها، رویدادها، سفر و گردشگری، خدمات غذا و نوشیدنی و سایر خدمات مجلل است. همچنین، سفر و گردشگری کمک شایانی به اقتصاد جهانی می‌کند.

فرصت‌های شغلی فراوان در رشته مدیریت هتلداری و گردشگری

صنعت مهمان‌نوازی و گردشگری دارای بخش‌های متنوعی است، و از این رو فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند بر اساس علاقه خود فرصت‌های شغلی متعددی پیدا کنند. این صنعت همچنین بسته‌های حقوقی مناسبی را به تازه‌کاران مدیریت مهمانداری و گردشگری ارائه می‌دهد. با این حال، متخصصان با مهارت و تجربه مناسب بسته‌های حقوقی بالا دریافت می‌کنند.

قرار گرفتن در معرض تبادلات بین‌المللی

از آنجایی که مهمان‌نوازی و گردشگری یک بخش خدمات‌محور است، افراد فرصت‌های زیادی برای پر کردن اوقات خود دارند. این برنامه افراد را به شایستگی‌های حرفه‌ای هتل، از جمله مهارت‌های ارتباطی موثر، کار تیمی و خدمات استثنایی به مشتریان مجهز می‌کند. با این مهارت‌ها و شایستگی‌ها، افراد می‌توانند در سراسر جهان کار کنند و به اهداف شخصی و حرفه‌ای خود دست یابند.

فرصت‌های سفر

افرادی که عاشق سفر و کشف مکان‌های جدید هستند، صنعت مهمان‌نوازی و گردشگری مکان مناسبی برای آنهاست. از این طریق این افراد می‌توانند هم رویاهایشان را زندگی کنند و هم حقوق دریافت کنند! فارغ‌التحصیلان این رشته در ازای فرصتی عالی برای دیدن جهان و کشف فرهنگ‌های مختلف، باید خدمات درجه یک به متقاضیان خود ارائه دهند.

تبدیل شدن به بخشی از صنعت پویای گردشگری

با وجود همه‌گیری ویروس کرونا، صنعت مهمان‌نوازی و گردشگری بازگشتی تاثیرگذار داشته است. به علاوه، این صنعت نیز دائماً در حال تحول است و متخصصان مهمان‌نوازی برای برآوردن نیازهای رو به رشد تقاضای زیادی دارند. از آنجایی که صنعت گردشگری با سرعتی باشکوه در حال گسترش است، امکانات و فرصت‌ها در این زمینه بی‌پایان است.

فراهم شدن فرصت کسب مهارت‌های جدید

در صنعت مهمان‌نوازی و گردشگری همیشه جا برای رشد وجود دارد. با مجموعه‌ای از مهارت‌های سخت و نرم، این بخش به افراد اجازه می‌دهد تا از نظر شخصی و همچنین حرفه‌ای رشد کنند. این صنعت به افراد را امکان می‌دهد با مشتریان در تعامل باشند و مشکلات آنها را حل کنند و درا ین راه مهارت‌های اجتماعی جدیدی بیاموزند. شغل فارغ‌التحصیلان رشته هتلداری و گردشگری افراد را وادار می‌کند که خارج از چارچوب فکر کنند و با خدمت به مردم با لبخند، تغییری در زندگی آنها ایجاد کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1401011772160

برچسب‌ها