نشست تخصصی «مشارکت مردمی در حفاظت بناها و محوطه‎‌های تاریخی» برگزار می‌شود

نشست تخصصی« مشارکت مردمی در حفاظت بناها و محوطه‎‌های تاریخی» همزمان با روز جهانی محوطه‌ها و بناهای تاریخی توسط معاونت میراث‌فرهنگی و پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری برگزار می‌شود.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، نشست تخصصی مشارکت مردمی در حفاظت بناها و محوطه‎‌های تاریخی که دوشنبه 29 فروردین 1401 از ساعت 9:30 تا 13 در فضای اسکای روم به آدرس WWW.SKYROOM.ONLINE/CH/RICHT.DTP/RIHBS برگزار می‌شود بصورت همزمان در تلویزیون اینترنتی پژوهشگاه به آدرس WWW.TV.RICHT.IR قابل مشاهده است.

شورای بین‌المللی محوطه‌ها و بناهای تاریخی (ایکوموس) روز ۱۸ آوریل را به عنوان روز جهانی محوطه‌ها و بناهای تاریخی نامگذاری کرده است و هر ساله در این روز فعالیت‌های مختلفی در راستای اشاعه فرهنگ و تاکید بر اهمیت حفظ میراث‌فرهنگی در کشورهای جهان انجام می‌شود.

هدف از گرامیداشت روز جهانی محوطه‌ها و بناهای تاریخی، تشویق افراد و جوامع محلی به آگاهی‌افزایی درباره اهمیت میراث‌فرهنگی در زندگی، هویت و اجتماع آنها است. این روز همچنین بر گسترش آگاهی‌ها درباره تنوع و آسیب‌پذیری میراث‌فرهنگی در جهان و اهمیت تلاش‌ برای حفظ و نگهداری از ‌آنها تمرکز دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 14010127330155

برچسب‌ها