برگزاری دوره آموزش زیورآلات سنتی در خدابنده

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خدابنده از برگزاری دوره آموزش زیورآلات سنتی برای شاغلین صنایع‌دستی در شهرستان خدابنده خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، معصومه شیری 20 اردیبهشت 1401 گفت: «دوره‌ آموزشی به مدت ۸۰ ساعت برای شاغلان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در رشته زیورآلات سنتی در شهرستان خدابنده به مدت یک ماه برگزار خواهد شد.»

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خدابنده اظهار کرد: «ساخت زیورآلات یکی از مشاغل هنری و پرزحمت است. کاربرد نقره در ساخت زيورآلات بيشتر از طلا است، استفاده از زيورآلات سنتی علاوه بر جنبه زيباشناسی، ريشه آیينی دارد.»

شیری گفت: «برای ساختن زیورآلات با مفتول و سنگ، به‌هیچ‌عنوان نیاز به سرمایه‌ زیاد و تجهیزات گران‌قیمت نیست، بلکه تنها با داشتن ابزاری ساده و ارزان‌قیمت می‌توان شروع به آموختن این هنر کرد که با کمی ایده پردازی و ذوق هنری می‌توان طرح‌هایی خلاقانه و خیره‌کننده ساخت و اثری منحصر را ایجاد کرد. در این هنر، بستر برای هنرمند به‌طور وسیعی گسترده است.»

او افزود: «هنرهای دستی از گذشته‌های دور در کشور ما رواج داشته و صنایع‌دستی فوق‌العاده زیبا و ارزشمندی با این هنرها خلق می‌شوند. یکی از این صنایع‌دستی زیورآلات دست‌ساز سنتی هستند که طرفداران بسیاری میان خانم‌ها و دختران از هر سن و سالی دارند.»

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خدابنده تصریح کرد: «آموزش صنایع‌دستی با هدف ارتقای کیفی تولیدات، آشنایی با سلایق بازار و انطباق تولید باسلیقه مشتری دنبال می‌شود و باید از ظرفیت رشته‌های مختلف صنایع‌دستی به‌صورت مطلوب استفاده شود، زیرا این هنر ارزشمند به‌نوعی فرهنگ استان زنجان را نشان می‌دهد.»

انتهای پیام/

کد خبر 14010220931153

برچسب‌ها