برگزاری نشست شورای سیاست‌گذاری علم و فرهنگ در مجموعه نیاوران

پانزدهمین جلسه از سلسله نشست‌های هم‌اندیشی شورای سیاست‌گذاری علم و فرهنگ در مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران، عصر چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه1401 مجموعه فرهتکی‌تاریخی نیاوران میزبان اساتید و صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف و با موضوع سبک زندگی ودیپلماسی علم بود.

گفت‌وگو و تبادل نظر در مورد مباحث مربوط به انسان‌شناسی و سبک زندگی همچنین رابطه انسان با علم، محور اصلی نشست یاد شده بود.

در این جلسه آیات پایانی سوره مبارکه فجر مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت و اساتید در خصوص وجدان اخلاقی سخن گفتند.

بر اساس آیات یاد شده بیان شد که وجدان به معنای وجود است و نفس و روح انسان به خدا باز می‌گردد، انسان دارای نفوس لوامه، اماره و مطمئنه است و اگر در راستای حق حرکت کند نفس مطمئنه خواهد داشت.  

 این آیات نشان می‌دهند تمام صفات انسان الهی است. راه قرآن، راه تزکیه نفس است و کسی که نفس خود را تزکیه کرده باشد اهل رستگاری است.

در ادامه این جلسه و به‌ دنبال مباحث انسان‌شناسی، مباحث مربوط به دیپلماسی علمی نیز مطرح و از آن به‌عنوان دوستی بین کشورها یاد شد. 

همچنین مباحثی که در حوزه بین‌المللی در آن دنبال می‌شود همچون فناوری‌های نوین مورد بررسی قرار گرفت.

سلسله نشست‌های پیش گفته از سوی مرکز گفت‌وگوهای ملل راه ابریشم تدارک دیده شده و به صورت ماهانه برگزارمی شود و این دوره از نشست به میزبانی مریم جلالی مدیر مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران و با حضور اساتیدیچون محمدمهدی مظاهری، غلامرضا اعوانی، علی‌اکبر موسوی موحد، علی افخمی، علی اقبالی، علیرضا صالحی،مهران حبیبی رضایی، مجتبی مشیری، مریم خالصی، زهرا اسماعیلی تبار، روح‌الله کلامی، زهرا ابراهیمی و میلادذاکری‌نژاد برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 14010222957343

برچسب‌ها