سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی سمنان منصوب شد

در حکمی از سوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، «محمد طاهریان» به عنوان سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان منصوب شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، در حکم انتصاب طاهریان به امضای امیر کرم‌زاده در روز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ آمده است: «نظر به سوابق ارزشمند، تعهد و مسئولیت‌پذیری جنابعالی، به موجب این ابلاغ و با حفظ سمت و پست سازمانی به عنوان « سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع» منصوب می‌شوید. 

تعامل با بخش خصوصی، تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری و سامان‌دهی تسهیلات، رفع موانع پیش رو در توسعه گردشگری و جذب سرمایه‌گذاران، تهیه برنامه مدون برای فعال شدن مناطق نمونه گردشگری، تعیین تکلیف قراردادهای منعقده و تلاش برای افزایش تخصیص و جذب اعتبارات مورد نیاز در این بخش در راستای توسعه زیرساخت‌ها، از جمله وظایف مورد انتظار است. 

امید است تحت توجهات حضرت ولی‌عصر (عج) با اهتمام به برنامه‌های دولت مردمی حضرت آیت‌ا… رئیسی با تأکید بر شاخص‌های عدالت محوری، انقلابی‌گری، مردم‌داری، پاک‌دستی، فساد ستیزی، قانون مداری در انجام وظایف و مأموریت‌های محوله موفق و مؤید باشید. 

از خداوند متعال توفیقات جنابعالی در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و مکتب نورانی امام خمینی (ره) و عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) را خواهانم. »

محمد طاهریان پیش از این و در سال‌های گذشته معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان بود و از تجربه سرپرستی اداره‌کل نیز برخوردار است. طاهریان دارای مدرک کارشناسی ارشد مرمت و احیای بناهای تاریخی است. 

پیش از این «مرسم سلمانیان» سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بود. 

همچنین در حکمی از سوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، «حمیدرضا حسنی» به عنوان سرپرست گروه گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان منصوب شد. 

«حمیدرضا حسنی» پیش از این رئیس اداره میراث‌فرهنگی شهرستان شاهرود بود. حسنی دارای

مدرک کاردانی مردم‌شناسی از مرکز آموزش عالی میراث‌فرهنگی کشور است. او از برترین پژوهشگران حوزه مردم‌شناسی استان سمنان است. حسنی سرپرستی بیش از ۵۰ هیأت پژوهش مردم‌شناسی را در استان‌های مختلف بر عهده داشته و تا کنون پژوهش‌های میدانی متعددی با موضوعات مختلف بر روی فرهنگ، آداب و رسوم، زبان و گویش و صنایع‌دستی جوامع روستایی، عشایری و شهری استان سمنان انجام داده است. برگزاری جشنواره‌های گردشگری بر اساس قابلیت‌های موجود در شهرستان شاهرود با توجه به شناخت کافی از جاذبه‌ها و فرهنگ اقوام ساکن در منطقه، اهتمام ویژه در خصوص احیاء موسیقی محلی مناطق مختلف شهرستان شاهرود، همکاری و ارائه عکس با موضوعات مردم شناختی در تدوین و چاپ کتاب شاهرود قاره کوچک از دیگر فعالیت‌های حرفه‌ای وی است. 

حسنی مؤلف بیش از ۱۴ مقاله تخصصی و چهار کتاب شامل مردم‌نگاری شهرستان تفرش، مردم‌نگاری شهرستان بندرگز، آئین‌های نوروزی در استان سمنان و پوشاک سنتی استان سمنان است.

انتهای پیام/

کد خبر 14010225863386

برچسب‌ها