9 نکته برای سفر بدون اشتباه

سفر یک تجربه هیجان‌انگیز است؛ از نگاه کردن به مکان‌های توریستی گرفته تا انتخاب اقامتگاه‌های لوکس و یک اقامت عالی. بعد از خرید چمدان مناسب و الهام گرفتن از سفرهای آنلاین، فکر می‌کنید که همه ماجراجویی‌های سفر خود را تنظیم کرده‌اید. متأسفانه، این نوع تفکر می‌تواند شما را در برابر اشتباهات زیادی آسیب‌پذیرکند. برای اینکه اطمینان حاصل کنید که خود را برای سفر به خوبی آماده کرده‌اید، باید از این اشتباهات بزرگ که می‌تواند لذت سفر را خراب کند اجتناب کنید.

سفر چیزی است که فقط با تجربه می‌توانید یاد بگیرید. هر چه بیشتر سفر کنید، بیشتر تجربه می‌کنید و یاد می‌گیرید. اگر در سفر تازه کار هستید، به احتمال زیاد در ابتدا اشتباهات زیادی مرتکب خواهید شد و این اشکالی ندارد. 

با گذشت زمان، تمام کارهایی که باید انجام دهید و همه چیزهایی که باید هنگام برنامه‌ریزی برای سفر به جایی یا بازدید از یک سرزمین خارجی انجام دهید را خواهید دانست. 

اشتباهات زیادی وجود دارد که می‌توانید به عنوان یک مسافر برای اولین بار مرتکب شوید. اشتباهاتی شامل بی‌احتیاطی، توهین‌کردن فرهنگی، گم کردن اتوبوس و…

شما باید مانند اولین باری که در یک مدرسه جدید ثبت نام می‌کنید، به سفر فکر کنید. شاید مدتی طول بکشد اما در نهایت به نحوه کار کردن عادت خواهید کرد. در این مقاله موضوعاتی که باعث می‌شوند سفر خوب و بدون اشتباهی را تجربه کنید مطرح می‌شود: 

1. مکان‌ها و نقاط فتوژنیک را با استفاده از اینستاگرام پیدا کنید

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های رسانه اجتماعی است که اگر می‌خواهید از بهترین مکان‌های شهر برای بازدید به‌روز باشید، می‌توانید به آن متوسل شوید. قبل از اینکه قصد سفر به هر مقصدی را داشته باشید، حتما اینستاگرام را برای دیدن همه مکان‌هایی که باید در آن شهر و شهر خاص بازدید کنید، بررسی کنید. 

همه شهرها و تمامی کشورها دارای اماکن توریستی خاصی است که باید حتما ببینید، از جمله مکان‌های عبادت، موزه‌ها، مناظر پر از زیبایی‌های طبیعی که باید از آن‌ها دیدن کنید. اینستاگرام می‌تواند به عنوان نقطه شروعی برای تعیین مکان‌هایی که لزوما باید به برنامه سفر خود اضافه کنید بسیار مفید باشد. 

2. عبارات رایج زبان محلی را یاد بگیرید

اگر کمی از زبان محلی اطلاعات داشته باشید، بازدید از یک مکان جدید همیشه آسان‌تر خواهد بود. این بدان معنا نیست که شما باید هفته‌ها را صرف یادگیری زبان جدید کنید. این به سادگی به این معنی است که شما می‌توانید هر هفته چند ساعت قبل از سفر خود وقت بگذارید و عبارات رایجی را به زبان محلی یاد بگیرید که می‌تواند در زمانی که در سرزمین خارجی هستید به شما کمک می‌کند. 

این عبارات عبارتند از: «سلام»، «متشکرم»، «متاسفم» و کلماتی که احساس می‌کنید برای انجام سفرتان ضروری است. 

3. یک کتاب تاریخ در مورد مکانی که بازدید می‌کنید بخوانید

این موضوع برای افرادی است که قبل از بازدید از یک مکان در مورد آن کنجکاو هستید. دانش بیشتر هرگز به کسی آسیب نمی‌رساند. هم برای کنجکاوی خود و هم برای اهداف کارآمدی، سعی کنید یک کتاب تاریخی در مورد هر جایی که قصد بازدید از آن را دارید در دست بگیرید. هر جایی که تصمیم به سفر دارید به احتمال زیاد تاریخ و میراث غنی وجود دارد و خواندن برخی از این موارد منطقی است تا از سفر خود لذت بیشتری ببرید

4. از همراه‌ کردن فرزندانتان با خود نترسید

برخی از افراد از سفر با فرزندان خود می‌ترسند، به خصوص اگر فرزندانشان بسیار جوان باشند. اگرچه سفر با کودکان نوپا یا حتی نوزادان ممکن است گاهی اوقات خسته‌کننده و حتی وحشتناک باشد، این دلیلی برای اجتناب از آن نیست. در واقع، سفر به افزایش دانش کمک می‌کند و اگر کودک از سنین پایین‌تر به سفر وادار شود، آگاهی فرهنگی را از همان سنین حساس ایجاد می‌کند و این باعث می‌شود که بزرگسالانی آگاه، تحصیل کرده و حساس باشند. 

5. قبل از رفتن با آداب و رسوم محلی آشنا شوید

یکی از اشتباهاتی که در مکانی جدید تا جایی که می‌توانید اجتناب کنید این است که به فرهنگ آن منطقه بی‌توجه باشید یا به نوعی نسبت به مردم محلی توهین‌آمیز باشید. اگر به طور کامل از فرهنگ آن‌ها بی‌اطلاع باشید، به احتمال زیاد مرتکب این اشتباه خواهید شد. به همین دلیل منطقی است که قبل از بازدید از یک مکان کمی در مورد سنت‌ها و آداب و رسوم یک مکان مطالعه کنید تا آن‌ها را بهتر درک کنید و خطر رفتار غیرحساس را نداشته باشید. 

6. خانواده و دوستان خود در منزل از برنامه‌های شما مطلع شوند

این شاید ساده‌ترین نکات سفر باشد و حتی بدون ذکر آن نیز قابل درک است. اگر مطمئناً هیچ دوست یا خانواده‌ای ندارید که با آن‌ها در تماس باشید، همیشه ایده خوبی است که اقوام و دوستان نزدیک خود را در مورد برنامه سفر خود مطلع کنید. 

این مهم است زیرا بازدید از یک مکان جدید همیشه خطرناک است و لازم است بدانید که در صورت نیاز به کمک یا مواجهه با شرایط اضطراری، کسی دقیقاً می‌داند که کجا هستید. 

7. فراتر از امکانات خود خرج نکنید تا برای سفر بدهکار نشوید

سفر می‌تواند بسیار گران باشد. هزینه‌های واقعی که متحمل می‌شوید بستگی به این دارد که کجا سفر می‌کنید، برای چه مدت و اینکه آیا بسته‌های مسافرتی را انتخاب می‌کنید یا نه. هرگز ایده خوبی نیست که پس از سفر آنقدر هزینه کنید که بدهکار شوید. اگر توانایی مالی اقامت در هتل‌های لوکس را ندارید، آن‌ها را در برنامه سفر خود قرار ندهید. به همان اندازه که سفر می‌تواند سرگرم کننده باشد، اگر ماه‌ها پس از سفر نتوانید مایحتاج اولیه را تهیه کنید، چندان سرگرم‌کننده نخواهد بود. 

8. انعطاف‌پذیر باشید و بیش از حد برنامه‌ریزی نکنید

سفر به هر نقطه حداقل به درجه خاصی از انعطاف نیاز دارد. این یک قانون اساسی زندگی است که همه چیز زمانی سرگرم‌کننده‌تر است که آن را با جزئیات برنامه‌ریزی نکنید. در حالی که مهم است که هنگام بازدید از یک مکان جدید سازماندهی و مسئولیت‌پذیر باشید، اما همیشه باید آماده باشید. 

اگر همه چیز دقیقاً همانطور که برنامه‌ریزی کرده‌اید پیش نمی‌رود، خیلی ناامید نشوید زیرا به احتمال زیاد بقیه سفر شما را خراب می‌کند. 

9. برای پروازهای ارزان زودتر رزرو کنید

هنگامی که تصمیم خود را در مورد جایی که در حال سفر هستید تصمیم گرفتید، منطقی است که پروازهای خود را در اسرع وقت رزرو کنید. 

یک آژانس مسافرتی استخدام کنید، بسته‌ای را رزرو کنید، یا حتی کل سفر را خودتان برنامه‌ریزی کنید، اما هر کاری که انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که این روند را شروع کرده‌اید. شما می‌توانید با مسئولیت‌پذیری کافی برای رزرو پروازها از قبل، قیمت‌های بسیار پایین‌تری دریافت کنید.

انتهای پیام/

کد خبر 1401032572654

برچسب‌ها