تمام تلاشمان رفع موانع تولید و صادرات است

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «تمام تلاش‌مان رفع موانع تولید و صادرات است. برای صادرات احتیاج به تسهیل‌گری حوزه سیاسی و برای تولید به تسهیل‌گری حوزه فرهنگ نیاز داریم.»

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی امروز پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ در  حاشیه بازدید از کارگاه صنایع‌دستی جهان کریستال در پایان هفته صنایع‌دستی گفت: «باید تلاش کنیم تا تولید کنش خردمندانه محسوب شود و در تمام زنجیره ارزش از طراحی تا مصرف بتوانیم خلاقیت‌های جوانان ایرانی و افرادی را که در عرصه تولید فعالیت می‌کنند، نشان دهیم.»

او افزود: «آن چیزی که وجود دارد این است که ما مزیت‌های رقابتی بی‌نظیری داریم، اما به دلیل اینکه نتوانستیم برای توسعه صادرات و مصرف فرهنگ‌سازی  کنیم، تولید در چرخه صنعت در حال نابودی است.»

جلالی تصریح کرد: «تمام تلاش‌مان رفع موانع تولید و صادرات است. برای صادرات احتیاج به تسهیل‌گری حوزه سیاسی و برای تولید به تسهیل‌گری حوزه فرهنگ نیاز داریم.»

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی بیان کرد: «تا زمانی که منافع سازمانی و منافع فردی در خدمت منافع ملی نباشد ما برنده نیستیم. زمانی‌ که منافع ملی در نظر گرفته شود، هم منافع سازمانی و هم منافع فردی تأمین خواهد شد.»

در ادامه داوود فراهانی مدیر کارگاه صنایع‌دستی جهان کریستال درباره مشکلات تولید و صادرات با معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گفت‌وگو کرد.

در کارگاه صنایع‌دستی جهان کریستال شیشه به شکل دمشی و دستی تولید می‌شود. تراش شیشه و حکاکی شیشه، گل‌ برجسته، طلاکاری روی شیشه و… از دیگر فعالیت‌های این کارگاه تولیدی به‌شمار می‌رود.

این کارگاه مدت ۱۵ سال است که فعالیت می‌کند و ۴۵۰ نفر در آن مشغول کار هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 14010326640298

برچسب‌ها