روستای گردشگری کریک، رؤیایی که به حقیقت می‌پیوندد

روستای خوش آب‌وهوای کریک در ۲۵ کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد که در میان دره باصفای کریک و در مسیر دسترسی به منطقه ییلاقی و زیبای سی سخت واقع‌شده است، یکی از مسیرهای صعود به قله دنا محسوب می‌شود.

رودخانه پرآب روستا که در کنار خود سبزی و زیبایی و درختان استوار و سر به فلک کشیده آفریده است، مآمن خوبی برای گردشگرانی است که می‌خواهند چند صباحی فارغ از دغدغه‌های روزگار، آرامش را تجربه کنند.

گردشگران خسته از دود و سروصدای شهر می‌توانند از آب چشمه‌های گوارای این روستای کوهپایه‌ای دنا سیراب شده، از باغ‌ها و کوچه‌باغ‌های زیبای روستا دیدن کرده و در خانه‌های کاه‌گلی در کنار آتش و چای زغالی، شب خود را به صبح زیبا و دل‌انگیز روستا گره بزنند.

مراکز پرورش ماهی در این روستا مکانی زیبا است که نه‌تنها برای خرید ماهی مناسب است، بلکه امتداد زیبای چشمه‌سار یا رودخانه‌ای است که می‌تواند روزی دل‌انگیز را با صید ماهی برای گردشگران رقم بزند.

در این روستا بارگاه چهار امامزاده قرار دارد و مردم روستا نسبت خود را به امامزاده عسگر و امامزاده اسحاق که بارگاه آنان در ورودی روستا قرار دارد، می‌رسانند که قدیمی‌ترین و پرجمعیت‌ترین خاندان ساکن در روستا، نیز خاندان سادات روستای کریک هستند.

مردم روستای کریک نیز همچون دیگر روستاهای کشور روزگار خود را با کشاورزی، دامداری و باغداری می‌گذرانند وزنان روستا نیز دستی در هنرهای سنتی و صنایع‌دستی دارند

عبور رودخانه از میان روستا، تاکستان‌های انگور و باغستان زیبا، دره باصفای کریک، قرار داشتن در مسیر دسترسی به منطقه ییلاقی سی سخت از زیبایی‌های وصف‌ناشدنی روستای کریک است.

 

انتهای پیام/

کد خبر 14010409695616

برچسب‌ها