تجلیل از خادمان میراث‌فرهنگی اقدام پسندیده‌ای است که باید تداوم یابد

رئیس اسبق سازمان میراث‌فرهنگی گفت: « تجلیل از خادمان میراث‌فرهنگی اقدام پسندیده‌ای است که باید به طور حتم این گونه فعالیت‌ها تداوم یابد.»

سید محمد بهشتی روز یکشنبه 12 تیر 1401 در گفت‌و‌گو با خبرنگار میراث‌آریا، با بیان این مطلب اظهار کرد: «خوشبختانه در دوران وزارت مهندس ضرغامی شاهد این هستیم که نشست‌هایی با پیشکسوتان حوزه میراث‌فرهنگی برگزار شده و نظرات آن‌ها به خوبی شنیده شده است. نفس این کار، ارزشمند است و به نظرم کار قشنگی است.»

این پیشکسوت میراث‌فرهنگی افزود: «افرادی که در این جلسات دعوت می‌شوند مفاخر و پیشکسوتانی هستند که از روی احساس مسئولیت و دلسوزی و برای دفاع از کیان میراث‌فرهنگی صحبت می‌کنند و به دنبال موقعیت دیگری نیستند. بنابر این حرف‌های آن‌ها دلسوزانه است و توصیه می‌کنم بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.»

بهشتی با بیان این که از برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با پیشکسوتان میراث‌فرهنگی قدرد‌انی می‌کنم، اضافه کرد: «این جلسات، جلسات ارزشمندی است. حرف‌های دلسوزانه و پیشنهادهای خوبی ارائه می‌شود که حاصل تجربه و دانش پیشکسوتان و بازنشستگان میراث‌فرهنگی است. بنابراین توصیه من این است که سازوکاری برای اجرایی شدن این صحبت‌ها و پیشنهادها تهیه و تدوین شود و مدیران وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود به این پیشنهادها توجه کنند.»

او به برگزاری مراسم همایش چهره‌های ماندگار میراث‌فرهنگی و تجلیل از پیشکسوتان اشاره کرد و ادامه داد: «این اقدام بسیار نیکو و پسندیده‌ای است. در زمانی که آقای مهندس ضرغامی مسئولیت ریاست سازمان صدا و سیما را بر عهده داشت همایش چهره‌های ماندگار در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شد، همان زمان نیز ما با این نوع مراسم موافق بودیم و خوشحالم که اکنون همایش چهره‌های ماندگار در حوزه میراث‌فرهنگی اجرا می‌شود.»

انتهای پیام/

کد خبر 14010413622501

برچسب‌ها