کرمی: فناوری‌های نرم در تلفیق با نوآوری تبدیل به موتور محرک می‌شود

رئیس مرکز و دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق گفت: «فناوری‌های نرم اگر با نوآوری تلفیق شود، می‌تواند به عنوان موتور محرک به کار گرفته شود.»

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، پرویز کرمی رئیس مرکز و دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق، در مراسم توسعه گردشگری ایران کهن که با حضور  مهندس سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز سه‌شنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۱ در دانشگاه علم و‌ فرهنگ‌ برگزار شد، جهاد دانشگاهی را یک شتاب‌دهنده دانست و گفت: «جهاد دانشگاهی یک مرکز نوآوری است. همه فناوری‌ها عمر محدودی دارند. فناوری را باید رها کرد و به نوآوری توجه کرد.» 

او نوآوری را ودیعه الهی عنوان کرد و ادامه داد: «نوآوری تمام‌نشدنی است و اگر انسان دوام آورده و تکامل پیدا کرده است، بهره‌گیری از نوآوری است. فناوری‌های نرم اگر با نوآوری تلفیق شود، می‌تواند به عنوان موتور محرک به کار گرفته شود. پارک‌ ملی فناوری جهاد باید تمامی حوزه‌ها را شامل شود.» 

کرمی، مهندس ضرغامی را مدیری کوشا، فعال و توانا دانست و افزود: «ایشان در فضای مجازی و سفرهای استانی بسیار فعالند، اما ظرفیت و توانایی محدودی دارند. باید از طریق حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در حوزه میراث‌ به تکثیر مهندس ضرغامی‌ها کمک کنیم.» 

رئیس مرکز و دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق جهاد تصریح کرد: «با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق می‌توان به این امر کمک کرد.» 

او با بیان اینکه ۶۷۰۰ شرکت دانش بنیان و ۱۶۰۰ شرکت خلاق شناسایی شده‌اند، افزود: «از این ظرفیت می‌توان استفاده کرد. مجلس کار ویژه‌ای در این حوزه انجام داده و برای اولین بار واحدهای خلاق را تعریف و قانون‌مند کرده است. در گذشته تنها شرکت‌ها را شامل می‌شد و الان اشخاص حقیقی در حوزه علوم‌انسانی، اجتماعی و فرهنگ و هنر می‌توانند فعالیت کنند.»

کرمی در پایان بیان کرد: «تاریخ، پیشینه، فرهنگ و تمدن ما هر یک دنیایی از کار است و نیازمند یک زیست بوم. وزارتخانه به‌عنوان رگولاتور یک بخش است و عمده کار به دست شماست. ایران یک پیشینه تمدنی غنی دارد که از هر یک می‌توان در اشتغالزایی و درآمدزایی بهره برد.»

انتهای پیام/

کد خبر 14010414622121

برچسب‌ها