۷ استارت‌آپ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور مهندس ضرغامی رونمایی شد

موسسان و مدیران عامل هفت استارت‌آپ فعال در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و‌ صنایع‌دستی در حضور مهندس ضرغامی به معرفی پلتفرم و فعالیت‌های خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، رونمایی و‌ هم‌افزایی محصولات و‌ خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در زمینه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه مراسم توسعه گردشگری ایران کهن با حضور  مهندس سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز سه‌شنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۱ در دانشگاه علم و‌ فرهنگ‌ برگزار شد.

استارت‌آپ «تاپ» با هدف تسهیل و‌ تنظیم روابط عرضه‌کنندگان و متقاضیان و ارائه تسهیلات به خانوار ایرانی به شکل آنلاین توسط امیرسالار اجتهد مدیر مارکتینگ و برندینگ تاپ معرفی شد.

او درباره این استارت‌آپ توضیح داد: «"تاپ" قیمت‌گذاری تورها را به صورت بهینه انجام می‌دهد. همچنین هتل‌ها، ناوگان‌های حمل‌و‌نقل عمومی و حتی آژانس‌های مسافرتی می‌توانند از طریق این استارت‌آپ فعالیت‌ها و خدمات خود را در داشبوردهای اختصاصی خود در داخل بازارگاه ارائه کنند.»

سحر بختیاری «آوایا» پلتفرم راهنمایان صوتی را به‌عنوان دومین استارت‌آپ معرفی کرد و گفت: «این پلتفرم بازدیدکننده را در طول بازدید از جاذبه‌های گردشگری همراهی می‌کند و میراث‌فرهنگی و تاریخی و نیز آثار طبیعی را به شکل روایی و موثق ارائه می‌دهد.»

«فینوپیا» مارکت پلیس NFT توسط امیرعباس امامی رئیس هیئت‌مدیره معرفی شد.

او این پلتفرم را دارای کارکردهای مختلفی در اقتصاد هنر دانست و گفت: «"فینوپیا" در حوزه میراث‌فرهنگی نیز این قابلیت را دارد که نوآوری‌های زیادی را به وجود آورد.»

محمدرضا محمدی موسس و‌ مدیرعامل «آراوین VR» این استارت‌آپ را که در حوزه واقعیت افزوده و واقعیت مجازی جاذبه‌های گردشگری و میراث‌فرهنگی فعالیت دارد، معرفی و بیان کرد: «این پلتفرم به سه‌بعدی‌سازی آثار تاریخی گردشگری کمک می‌کند و در واقعیت‌سازی آثار تاریخی و معرفی هرچه بهتر آثار تاریخی به گردشگران خارجی و ترغیب آن‌ها برای سفر به ایران نقش دارد.»

 «مجتمع آفرینش‌های هنر سلام» که نقش مهمی در معرفی محصولات صنایع‌دستی و عرضه آن‌ها به‌عنوان سوغات دارد و به فروش راحت‌تر صنایع‌دستی کمک می‌کند، نیز توسط محمدحسین احمدی معرفی شد.

«توریسمینو» را نیز زینب حیدری ارائه کرد و گفت: «این پلتفرم با هدف کنار هم قرار دادن اپلیکشین‌های گردشگری و کمک به هم‌افزایی این اپلیکشن‌ها طراحی شده است.»

استارت‌آپ پایانی با نام «بزنیم بیرون» را نیز سید مجتبی حسینی معرفی کرد که در حقیقت یک پلتفرم سفر مجازی است که به پرکردن اوقات فراغت می‌پردازد و 120 زیرشاخه در حوزه گردشگری را به صورت عکس و فیلم به علاقه‌مندان معرفی می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 14010414622532

برچسب‌ها