«اردبیل 2023» و فرصتی برای برندسازی

رویداد «اردبیل ۲۰۲۳: پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو» فرصت مهمی برای معرفی قابلیت‌های گردشگری اردبیل در سطح بین‌المللی و برندسازی در حوزه گردشگری است.

نام‌های تجاری در دنیا فقط مختص به کارخانه‌های تولیدی نیستند، خدمات، اشخاص، مکان‌ها و حتی شهرها و کشورها در جایی که لازم است به برند تبدیل می‌شوند، همین حالا که این یادداشت را می‌خوانید اگر به شهرهای توریست‌پذیر دنیا فکر کنید چند نام پیش از بقیه به ذهنتان خطور خواهند کرد و این نتیجه برندسازی درست در زمینه گردشگری است، درحالی که در اکثر موارد موفق یک نقطه طلایی برای تبدیل شدن به این برند وجود دارد، لحظه یا تصمیمی که از آن به بعد فرآیند برندسازی عینی‌تر و با شتاب بیشتری رخ می‌دهد. به نظر می‌رسد که رویداد «اردبیل ۲۰۲۳: پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو» می‌تواند یکی از آن نقاط طلایی برای تبدیل اسم اردبیل به یک برند در دنیای گردشگری باشد. 

برندسازی در حوزه گردشگری یک امر سهل و ممتنع است، سهل است چون عوامل مختلفی بدون تلاش شما برندتان را تبلیغ می‌کنند، مثل تبلیغ چهره به چهره گردشگرانی که قبلا خدمات مد نظر شما را تجربه کرده‌اند یا محتوایی که بدون درخواست شما توسط بازدیدکنندگان تولید و نشر حداکثری می‌شود و حتی ممکن است بدون اطلاع خودتان با سیل گردشگران مواجه شوید، اما ممتنع است چون در دنیای گردشگری هم رقیب بسیار است و هم می‌توان گفت محتوا و روش‌های برندسازی اشباع هستند و شما باید در این دنیای رنگارنگ جاذبه‌های گردشگری چیزی بیشتر برای ارائه داشته باشید تا نظرها را جلب کنید. 

وقتی در موتورهای جستجوگر نام شهرهای مهم دنیا در حوزه گردشگری را جستجو می‌کنیم با انبوهی از اطلاعات و محتوا مواجه می‌شویم که حاصل پروژه برندینگ آن مقصدهای گردشگری است، به عنوان مثال وقتی به سراغ استانبول می‌رویم، که اتفاقا در یکی از کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو قرار دارد، می‌توانیم به هر نوع اطلاعاتی در مورد این شهر توریستی برسیم. تعدد و تنوع فیلم‌های مستند تهیه شده درمورد این شهر جالب توجه است و هر مخاطبی را در هرجای دنیا می‌تواند برای سفر به این شهر راضی کند. در رقابت با چنین مقصدهایی باید با تولید انبوه محتوا و هزینه برای تبلیغات و استفاده از فرصت‌هایی مثل رویداد اردبیل ۲۰۲۳ برند خود را به گوش مخاطبان رساند. 

فرصتی مثل رویداد «اردبیل ۲۰۲۳» نفس‌گاهی برای یک دوی ماراتن در زمینه گردشگری برای استانی مثل اردبیل است که با مواهب طبیعی و جاذبه‌های انسان‌ساخت امکان تبدیل شدن به یک برند در حوزه گردشگری را دارد. به ویژه که در این فرصت جامعه هدف یک جامعه نزدیک ۵۰۰ میلیون نفری از کشورهایی است که فرهنگ و رسوم مشترکی با ایران و استان اردبیل دارند، این فرصت البته در داخل کشور هم می‌تواند فرصت مغتنمی برای جلب توجه بیشتر به گردشگری استان اردبیل باشد، اگر اردبیل در سال ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو است و اگر ایران هم یکی از کشورهای این سازمان همکاری بین‌المللی است پس باید در سطح ملی هم برای جذب گردشگر و البته برای معرفی اردبیل و سپردن نام اردبیل به ذهن مخاطبان به عنوان یک مقصد مناسب و برند گردشگری برنامه داشت. 

یکی از ویژگی‌های مهم اردبیل ۲۰۲۳ که آن را فرصت بزرگی برای برندسازی گردشگری اردبیل می‌کند یک‌ساله بودن این رویداد است، در طول سال ۲۰۲۳ میلادی فرصت کافی برای کار روی برندینگ یک نام یعنی اردبیل اما با اطلاعات متنوع از جاذبه‌های گردشگری، طبیعی و تاریخی وجود دارد. در طول این سال می‌توان فصل‌های مختلف اردبیل و جاذبه‌های مناسب با آن فصل‌ها را به مردم کشورهای عضو اکو ارائه کرد که این استمرار در معرفی اردبیل به عنوان یک مقصد گردشگری خود می‌تواند به پروسه برندینگ اردبیل کمک کند. 

رویداد اردبیل ۲۰۲۳ فرصتی است تا با تلاش و رایزنی در سطح کلان و به بهانه پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو تبلیغات و برندسازی برای گردشگری اردبیل در همه این کشورها انجام شود تا علاوه بر جذب گردشگر در سال ۲۰۲۳ میلادی، با رسیدن نام اردبیل به گوش مخاطبان و معرفی جاذبه‌های موجود، اردبیل به مقصد گردشگری بین‌المللی در سال‌های آینده تبدیل شود.

انتهای پیام/

کد خبر 14010415292818

برچسب‌ها