برگزاری همایش نقش‌ رسانه‌ها در توسعه برندسازی شهر خلاق خوراک رشت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از برگزاری همایش نقش رسانه‌های دیداری و شنیداری در توسعه و برندینگ شهر خلاق خوراک رشت در محل تالار مرکزی شهر رشت خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی روز 28 تیرماه 1401 با اعلام این خبر گفت: «نخستین همایش نقش رسانه‌های دیداری و شنیداری در توسعه و برندینگ شهر خلاق خوراک رشت با تأکید بر محورهایی چون استفاده از فرصت‌های رسانه برای ایجاد و توسعه برند غذاهای بومی و محلی و همچنین نقش گردشگری خلاق خوراک در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال و با حضور جمعی از مقامات استانی در محل سالن همایش تالار مرکزی شهر رشت برگزار شد.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان افزود: «گردشگری مبتنی بر فرهنگ غذایی پیشرانی پویا برای توسعه شهری رشت است و این امر می‌تواند تأثیرات مضاعفی را در تکمیل زنجیره ارزش گردشگری و صنایع‌ وابسته استان گیلان در این خصوص داشته باشد.»

جهانی افزود: «آداب، سنن و شیوه پخت مربوط به بیش از 300 نوع غذای محلی در استان گیلان شناسایی شده و با تلاش معاونت میراث‌فرهنگی استان گیلان تاکنون شیوه پخت و طبخ 27 مورد از این غذاها در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسیده است.»

او با اشاره به نقش فرهنگ غذایی و تنوع محصولات در نحوه زیست مردم استان گیلان در طول تاریخ گفت: «فرهنگ و آداب مربوط به پخت و پز، همواره از جایگاهی خاص در فرهنگ عامه مردم گیلان برخوردار بوده و این امر خود باعث شده تا شهر رشت به نمایندگی از استان گیلان به عنوان ویترینی از متنوع‌ترین غذا‌ها به شبکه شهرهای خلاق سازمان جهانی یونسکو بپیوندد.»

شهر رشت در سال 1394 به عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی به شبکه شهرهای خلاق سازمان جهانی یونسکو پیوست.

انتهای پیام/

کد خبر 14010428709159

برچسب‌ها