طالبی: وزارت میراث‌فرهنگی نخستین دستگاه ارائه‌دهنده خدمات الکترونیکی بوده است

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی گفت: «وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سه درگاه صدور مجوز دارد. این وزارتخانه چهارمین رتبه را در زمینه الکترونیکی کردن ارائه خدمات دارد. از سال ۸۹ این کار را انجام داده که به عنوان نخستین دستگاه در این زمینه شناخته می‌شود.»

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، دومین روز نشست تخصصی معاونان سرمایه‌گذاری ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ها با حضور معاون گردشگری و مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی و معاونان سرمایه‌گذاری استان‌ها امروز سه‌شنبه چهارم مرداد ۱۴۰۱ در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد. 

در ابتدا معاونان سرمایه‌گذاری استان‌های لرستان، قزوین، گلستان، همدان، مازندران، خراسان رضوی، ایلام، البرز، مرکزی، آذربایجان غربی، کردستان، خوزستان و اردبیل مشکلات و پرسش‌های خود را در حوزه فناوری اطلاعات مطرح کردند و در ادامه مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی به پرسش‌های آن‌ها پاسخ داد. 

علیرضا طالبی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی در این نشست گفت: «بیان مشکلات در حوزه فناوری اطلاعات توسط معاونان سرمایه‌گذاری در این نشست به ما کمک می‌کند تا سامانه غنی‌تر شود.» 

او افزود: «من از سال ۸۳ در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی متولی بحث اجرایی حوزه فناوری اطلاعات و زیرساخت‌ها هستم. بسیاری از موضوعاتی که امروز در حوزه فناوری اطلاعات مطرح شد، مورد بررسی قرار می‌گیرد. همراهی و همکاری استان‌ها می‌تواند به رفع مشکلات کمک کند.» 

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی تصریح کرد: «فعالیت‌های دفتر فناوری اطلاعات وزارت میراث‌فرهنگی براساس ارکان بالادستی است که به ما ابلاغ می‌شود، زیر نظر ریاست جمهوری و متولی اجرائیات هستیم. زمانی که آن‌ها اعلام کنند باید مجوزی صادر شود، در اولویت ما قرار می‌گیرد. برای راه‌اندازی سامانه نیاز به آماده کردن زیرساخت، پشتیبانی، سرمایه انسانی و آموزش داریم.» 

طالبی تصریح کرد: «۲۲ مجوز گردشگری در هیئت مقررات‌زدایی تصویب شده است که ۱۹ مجوز آن در سامانه وجود دارد. موضوعاتی در این زمینه است که تنها به فناوری اطلاعات برنمی‌گردد، بلکه باید همکاران ما در استان‌ها کمک کنند.» 

او گفت: «وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سه درگاه صدور مجوز دارد. این وزارتخانه چهارمین رتبه را در زمینه الکترونیکی کردن ارائه خدمات دارد و از سال ۸۹ این کار را انجام داده است.» 

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی افزود: «از گردشگری مردم انتظار دیگری دارند، باید زیرساخت آن بهینه باشد. آماده‌ایم تا مشکلات را در حوزه فناوری اطلاعات و صدور مجوزها برطرف کنیم.» 

طالبی در ادامه درباره درگاه ملی مجوزهای کشور و وزارت میراث‌فرهنگی نکات آموزشی را مطرح کرد. 

بسیاری از مشکلات در حوزه فناوری اطلاعات به دلیل‌عدم آگاهی کاربر است

علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور در ادامه ضمن تشکر از مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی برای اقداماتی که در این حوزه انجام داده است، گفت: «یکی از ویژگی‌هایی که حوزه گردشگری دارد، تعداد زیاد ارباب رجوع و مخاطبان است. با تلاش منسجم می‌توانیم بسیاری از زیرساخت‌هایی که در زمینه فناوری اطلاعات آماده شده است، بهره‌برداری مناسب کنیم. بسیاری از مشکلات پیش‌آمده در این زمینه به دلیل‌ عدم آگاهی کاربر از سامانه است.» 

او ادامه داد: «در حوزه سرمایه‌گذاری فهرستی از مشکلات حوزه فناوری اطلاعات معاونان سرمایه‌گذاری و گردشگری جمع‌آوری شود و طی یک ماه آینده در وبینار تخصصی با حضور آقای طالبی مطرح و بررسی شود.» 

معاون گردشگری کشور به مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی وزارت میراث‌فرهنگی پیشنهاد داد تا برای آگاهی بیشتر کاربران و رفع مشکلات آن‌ها، نماهنگی آموزشی از سامانه‌های صدور مجوزها تهیه کند و در اختیار استان‌ها قرار دهد. 

شالبافیان در ادامه درباره مشکلات معاونان سرمایه‌گذاری استان‌ها در سامانه جانا نکاتی را مطرح کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 14010504640238

برچسب‌ها