تأسیسات گردشگری محور کرج-کندوان سامان‌دهی می‌شوند

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از انجام هماهنگی‌ها برای سامان‌دهی تأسیسات گردشگری محور کرج-کندوان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز، شهرام علی‌محمدی روز چهارشنبه 5 مرداد 1401 اظهار کرد:«حدود 150 تاسیسات گردشگری شامل واحدهای اقامتی و پذیرایی در این محور وجود دارد که شامل خانه‌مسافر، مهمانپذیر و هتل است و واحدهای پذیرایی شامل رستوران، سفره‌خانه سنتی، فروشگاه‌های سوغات و لبنیات و شیرینی‌های محلی هستند.»

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی البرز افزود: «تقریبا نیمی از این واحد‌ها مجوز دریافت کرده‌اند و باقی بدون پروانه فعالیت می‌کنند. برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های زیربط در حال انجام است تا مجوزهای لازم برای باقی این واحد‌ها نیز صادر شود.» 

علی محمدی ادامه داد: «محیط زیست، منابع طبیعی، آب منطقه ای و...برخی از دستگاه‌های مرتبط با این موضوع هستند و تلاش می شود مراحل قانونی طی شود. در این مورد رعایت بستر و حریم رودخانه نیز در نظر گرفته می‌شود.» 

او تصریح کرد: «برخی از این واحد‌ها بیش از 40 سال فعالیت می‌کنند ولی به دلیل مشکلات قانونی برای اخذ استعلام‌های مربوطه موفق به دریافت مجوز نشده‌اند.» 

انتهای پیام/

کد خبر 14010505537919

برچسب‌ها