مهندس ضرغامی به تماشای کنسرت‌نمایش «سی‌صد» نشست

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در آخرین ساعات شامگاه چهارشنبه ۵ مرداد 1401 به تماشای کنسرت‌نمایش «سی‌صد» در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد نشست.

به‌گزارش میراث‌آریا، مهندس سید عزت‌الله ضرغامی، پس از اجرای این کنسرت‌نمایش، با عوامل آن دیدار و گفت‌وگو کرد.

مهندس ضرغامی با اشاره به همخوانی پایانی «ای ایران» توسط مردم اظهار کرد: «مخاطبان این کنسرت‌نمایش - که از هر طبقه‌ای هستند - نسبت به آن، یک ارزش‌گذاری واحد دارند، بنابراین حتما آن‌هایی که مخالف ملت ایران و زبان فارسی هستند، نمی‌توانند این وحدت را ببینند.»

او افزود: «"سی‌صد" به لحاظ فرم و محتوا فاخر بوده و ارتباط مردمی آن خوب است. باید برای نمود رسانه‌ای آن اقداماتی کنیم.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: «پیشنهاد می‌کنم متناسب با شهرهای هدف و اقوام مختلف، "سی‌صد" به‌صورت سالانه تکرار شود.»

او تصریح کرد: «نام اثر هم نام مناسبی است که پاسخی برای فیلم بی‌کیفیت، شعاری و غیرحرفه‌ای "300" است. سفارش‌دهندگان این فیلم با ژن ایرانی و زبان فارسی مشکل دارند.»

مهندس ضرغامی ضمن تمجید از کارگردانی امیر جدیدی، بازی او در فیلم سینمایی «روز صفر» را متفاوت ارزیابی کرد و ستود.

او همچنین درباره پیشینه تئاتری جواد عزتی پرسید که عزتی گفت از ۲۰ سالگی تئاتر کار کرده و چندین دوره در جشنواره تئاتر فجر حضور داشته است.

«سی‌صد» تاکنون ۱۱۲هزار مخاطب داشته است

محمدحسین توتونچیان، تهیه‌کننده «سی‌صد» نیز در این دیدار صمیمانه گفت: «با اجرای امشب، تاکنون ۱۱۲ هزار نفر را میزبانی کرده‌ایم. در یکی از اجراهای اخیر، به‌صورت رایگان میزبان ۳۸۰۰ نفر از کادر درمان بودیم و برای این اجرا، هیچ یک از هنرمندان ما دستمزدی نگرفتند و دلی کار کردند.»

سهراب پورناظری، خواننده و نوازنده «سی‌صد» هم درباره چگونگی شکل‌گیری این پروژه گفت: «پس از کنسرت‌نمایش "سی" با موضوع داستان‌های شاهنامه، متوجه شدیم که مردم روی زبان فارسی اشتراک دارند و سراغ ماجرای کتاب‌سوزی مغولان در "سی‌صد" رفتیم.»

او افزود: «ایده‌هایی برای جهانی شدن این پروژه داریم و می‌توانیم در حوزه تمدنی و سپس جهان، توجه به زبان فارسی را با هنر پیش ببریم.»

انتهای پیام/

کد خبر 1401050662265

برچسب‌ها