پاسخ مهندس ضرغامی به یک سوال: آیا به برجام خوش‌بین هستید؟

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پاسخ به این سوال که آیا به برجام خوش‌بین هستید؟ تاکید کرد: «کارشکنی‌های آمریکایی‌ها هیچ‌وقت تمام نمی‌شود و دستگاه دیپلماسی ما در روندی که در پیش گرفته همواره شاهد کارشکنی‌های آمریکایی‌ها بوده است و ایران هم به دنبال رعایت حداقل حقوق قانونی خود است، به این معنا که از هیچ خط قرمزی عبور نشود.»

به‌گزارش میراث‌‌آریا، مهندس سید عزت‌الله ضرغامی روز پنجشنبه 27 مرداد 1401 درباره‌ احیای برجام به انصاف نیوز گفت: «حتما از هر اقدامی که نسبت به تسهیل ارتباطات خارجی موثر باشد تحت هر عنوانی استقبال می‌کنیم و می‌تواند برای ما مفید باشد.»

او در حاشیه هشتمین جلسه شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه البته مسئله جدی ما مقابله با ایران هراسی است، افزود: «ایران هراسی ربطی به برجام ندارد. ایران‌هراسی توسط دشمنان ملت ما تعقیب می‌شود. به هر حال محدودیت‌هایی مانند محدودیت‌های بانکی داریم که روش‌های خاص خودمان را برای حل کردن این مسائل داریم اما هر اقدامی که توسط دولت و دستگاه دیپلماسی تحت هر عنوانی بتواند موانع را برطرف کند از آن استقبال می‌کنیم.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پاسخ به این سوال که یا به برجام خوش‌بین هستید؟ تاکید کرد: «کارشکنی‌های آمریکایی‌ها هیچ وقت تمام نمی‌شود و دستگاه دیپلماسی ما در روندی که در پیش گرفته همواره شاهد کارشکنی‌های آمریکایی‌ها بوده است و ایران هم به دنبال رعایت حداقل حقوق قانونی خود است، به این معنا که از هیچ خط قرمزی عبور نشود.»

او افزود: «خط قرمز‌های ما و شاخص‌هایی که رهبر معظم انقلاب سال‌هاست تعیین کردند برای دولت، محترم است و دولت بر این اساس حرکت می‌کند. اگر آمریکایی‌ها کارشکنی‌های مستمری که دارند را انجام ندهند و بر اساس قانون و مذاکراتی که از گذشته بود کار را جلو ببرند، می‌تواند این کار به نتیجه برسد.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پاسخ به این سوال که اگر برجام امضا شود، تاثیری بر گردشگری دارد؟ گفت: «گردشگری را به گونه‌ای طراحی می‌کنیم که مانعی در هیچ شرایطی برای آن به وجود نیاید.»

انتهای پیام/

کد خبر 14010528640331

برچسب‌ها