پخش زنده جاذبه‌های گردشگری در نمایشگاه‌های ژاپن و فرانسه با هدف مقابله با پروژه ایران‌هراسی/ «ایران با شکوه» شعار ایران در نمایشگاه‌های خارجی

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهانگردی گفت: «جمهوری اسلامی ایران با شعار ایران با شکوه در دو نمایشگاه جاتای ژاپن و تاپ‌ریزا فرانسه شرکت می‌کند و برنامه‌های جذاب برای اولین بار در این نمایشگاه‌ها اجرا خواهد شد که یکی از آن‌ها پخش زنده جاذبه‌های گردشگری کشورمان با هدف مقابله با پروژه ایران‌هراسی است.»

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، روح‌الله حسین‌زاده مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی امروز دوشنبه هفت شهریور ۱۴۰۱ در نشست خبری نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری (جاتا ژاپن و تاپ‌ریزا فرانسه) اظهار کرد: «این شرکت بازوی اجرایی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است و بر اساس اساسنامه این شرکت که به تصویب مجلس رسیده است، کارهای مرتبط با این وزارتخانه را انجام می‌دهد، یکی از آن‌ها اجرا و برگزاری نمایشگاه‌ها است. دو نمایشگاه در ژاپن و فرانسه پیش رو داریم که تمهیدات بسیار خوبی در این باره اندیشیده شده و با رویکرد بسیار مناسبی در این دو نمایشگاه با شعار "ایران با شکوه" حضور پیدا خواهیم کرد.»

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی افزود: «در هر کدام از این دو نمایشگاه حدود ۱۵۰ کشور شرکت می‌کنند. ایران برنامه‌های متنوعی برای حضور در این دو نمايشگاه تدارک دیده و امسال در قالب محتوا چند بخش جدید اضافه شده که جدید هستند و در نمایشگاه‌های قبلی تاکنون اجرا نشده است.»

حسین‌زاده اضافه کرد: «حتما سه حوزه ماموریتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به صورت دانش‌بنیان در این نمایشگاه‌ها حضور پیدا خواهند کرد و برای حضور هرچه بهتر در این نمایشگاه‌ها و معرفی دستاوردها و نتایج حضور نیازمند همکاری اصحاب رسانه و خبرنگاران هستیم.»

حسین‌زاده ادامه داد: «حضور ایران در نمایشگاه‌های مهمی مثل ژاپن و فرانسه با توجه به حضور ۱۵۰ کشور دنیا اهمیت بسیار زیادی دارد. برنامه‌های مختلفی خصوصا در ژاپن داریم چرا که قرار است برج صنایع‌دستی در ژاپن احداث شود بنابراین حضور ایران در نمایشگاهی مثل ژاپن حتما اهمیت دارد و می‌تواند علاوه بر آشنایی کشورهای محل برگزاری نمایشگاه، سایر کشورهای شرکت‌کننده را نیز با ظرفیت‌های گردشگری کشورمان آشنا کند.»

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی یادآور شد: «برخی از کشورها حتی کشورهای همسایه مانند پاکستان شناخت زیادی از ایران ندارند از این رو حضور ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی با هدف تقویت دیپلماسی فرهنگی است. این دیپلماسی فرهنگی از تاکیدات مهم وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است‌. مهندس ضرغامی یکی از کارآمدترین وزرای دولت است و برنامه‌های بسیار خوبی را در این وزارتخانه با هدف معرفی ایران دنبال می‌کنیم.»

تجربیات حضور ایران در نمایشگاه‌های خارجی مکتوب می‌شود

 ﻃﯿﺒﻪ ﻣﺤﻤﺪ ﻣﺪﯾﺮﻋﺎﻣل  ﻣﺆﺳﺴﻪ ﺳﺮﻭ ﺑﻨﯿﺎﻥ ﺍﺩﺑﯽ که به‌عنوان مجری نمایشگاه‌ها در این نشست خبری حضور داشت نیز گفت: «به‌عنوان مجری اصلی سه رویکرد اصلی برای این دو نمایشگاه در نظر گرفتیم که نمایش تمدن ایرانی و پیوند فرهنگ‌های خرد، نمایش توانمندی‌های ایران در حوزه‌های مختلف گردشگری و نمایش میراث ناملموس سه رویکرد اصلی ما هستند.»

او افزود: «بهره‌گیری از فضای مجازی، استفاده از ظرفیت رسانه‌های داخلی و خارجی، تحقیق و پژوهش، بازاریابی و تبلیغ، تألیف دستاوردها و تجربیات حضور در نمایشگاه، تولید محتوا از ظرفیت‌های مختلف ایران، معرفی موسیقی‌ کشور و برگزاری نشست‌های تخصصی از جمله مهمترین برنامه‌های ما در این دو نمایشگاه است.»

محمد در ادامه صحبت‌های خود به برنامه‌های این شرکت در نمایشگاه تاپ‌ریزا فرانسه اشاره کرد و افزود: «مساحت غرفه ایران بین 50 تا 70 متر در نظر گرفته شده است. در دکور نمایشگاه از سر ستون‌های تخت جمشید استفاده شده و چهار مانیتور با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشورمان در محل سرستون‌های تخت جمشید تعبیه می‌شود.»

رایزنی با اینفلوئنسر‌های فرانسوی با هدف معرفی ایران

او افزود: «عکس‌هایی از جاذبه‌های گردشگری و آثار فرهنگی‌تاریخی ایران در محل نمایشگاه به نمایش درآمده که با استفاده از این عکس‌ها مسابقاتی نیز برای علاقه‌مندان در نظر گرفته شده است، همچنین برای برگزیدگان سفر ۱۰ روزه به ایران در نظر گرفته شده است. همچنین با  برخی از اینفلوئنسرهای فرانسوی رایزنی شده است که به معرفی ایران بپردازند. در کنار این‌ها چند دوربین داریم که به صورت زنده برخی از جاذبه‌های گردشگری ایران را نمایش می‌دهند که به طور حتم این تصاویر زنده به مقابله با پروژه‌ ایران‌هراسی کمک خواهد کرد.»

او به نمایشگاه جاتای ژاپن نیز اشاره کرد و افزود: «بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تحقیق میدانی از ژاپن در نمایشگاه جاتا در کنار استفاده از ظرفیت‌های دیجیتالی به موضوع سنت نیز توجه خاص خواهد شد چرا که ژاپنی‌ها به این حوزه نگاه ویژه‌ای دارند.»

مدیرعامل موسسه بنیان سرو ادبی اضافه کرد: «مساحت غرفه ایران در نمایشگاه جاتای ژاپن ۷۰ متر مربع در نظر گرفته شده است.»

محمد خاطرنشان کرد: «در کنار معرفی جاذبه‌های گردشگری و آثار فرهنگی تاریخی کشورمان چند نفر از هنرمندان صنایع‌دستی در این نمایشگاه‌ها حضور می‌یابند تا شاهد معرفی هنرهای سنتی و صنایع‌دستی ایران نیز باشیم.»

انتهای پیام/

کد خبر 14010607622974

برچسب‌ها