دیدار مهندس ضرغامی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی/ از توجه به بارگاه حضرت اشموئیل نبی و غار کرفتو تا ثبت قلعه ساسانی ایزدخواست

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عصر دوشنبه هفتم شهریورماه ۱۴۰۱ با نمایندگان مردم ساوه و زرندیه، سنندج، آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مهندس سید عزت‌الله ضرغامی در آخرین روزهای هفته دولت، میزبان نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی بود. 

حجت السلام والمسلمین محمد سبزی در این دیدار درباره حفظ و نگهداری و توجه ویژه به مسجد جامع ساوه، بارگاه حضرت اشموئیل نبی در ۴۰ کیلومتری شهر ساوه گفت‌وگو کرد. 

همچنین درباره ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی و توسعه زیر ساخت‌های گردشگری تبادل نظر کرد. 

مهندس ضرغامی در پایان دستورات لازم برای رفع موانع و تسریع در امور را صادر کرد. 

 به غار کرفتو توجه ویژه شود

همچنین وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز میزبان سید مهدی فرشادان نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی بود. 

در این دیدار سید مهدی فرشادان نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی به همراه یکی از فعالان بخش خصوصی ضمن دعوت از مهندس ضرغامی برای حضور در سنندج، درخواست کرد تا توجه ویژه‌ای به غار کرفتو یکی از غارهای دست‌ساز باستانی در ۶۷ کیلومتری دیواندره شود. 

همچنین در ادامه درباره گردشگری در سنندج، ایجاد بازارچه صنایع‌دستی، مرمت، حفظ و نگهداری از بناهای تاریخی گفت‌وگو کرد.

مهندس ضرغامی دستورات لازم را در این زمینه صادر کرد.

قلعه ساسانی ایزدخواست ثبت ملی شود

سید عزت الله ضرغامی همچنین با نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار رحیم زارع درباره ثبت اثر ارزشمند قلعه ساسانی ایزدخواست در فهرست آثار میراث فرهنگی، توجه ویژه به توسعه، ترویج و آموزش رشته منبت سنتی، تکمیل موزه مردم‌شناسی در آباده، توسعه زیر ساخت‌های گردشگری، مرمت حفظ و نگهداری از بناهای شاخص از جمله بنای مسجد امام حسن (ع) در روستای دهدق، بنای تاریخی حمام بهمن، کاروانسرای شورجستان و خانخوره و دیگر بناهای موجود در سطح شهرستان آباده بحث و گفت‌وگو کرد. 

همچنین درباره حفظ و نگهداری از بناهای شهرستان بوانات، موزه مردم‌شناسی بوانات گفت‌وگو شد. 

در این دیدار صمیمی استاد خوشنویس از هنرمندان و نویسندگان فعال حوزه گردشگری نیز حضور داشت. 

مهندس ضرغامی بعد از شنیدن نظرات و پیشنهادات، دستورات لازم را صادر کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 14010607640627

برچسب‌ها