بازدید مدیران معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از گروه پژوهشی هنرهای سنتی

مدیران معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از گروه پژوهشی هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این مرکز قرار گرفتند.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، در این بازدید که 8 شهریور 1401 انجام شد، خدیجه کریمی مدیر کل امور بین‌الملل معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، زینب اختری مشاور امور زنان و خانواده وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و زهرا‌سادات احمدی‌زاده کارشناس پژوهشی بانک اطلاعات هنرمندان و مشاور سرپرست گروه پژوهشی هنرهای سنتی با نحوه فعالیت هنرمندان و پژوهشگران این حوزه آشنا شدند.

طلایه رویایی سرپرست گروه پژوهشی هنرهای سنتی در جریان این بازدید به معرفی کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و بخش‌های پژوهشی گروه هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری پرداخت.

گروه پژوهشی هنرهای سنتی پژوهشگاه درقالب 13کارگاه‌ پژوهشی شامل؛ سفال و کاشی، نقاشی و چاپ پارچه، بافت قالی و گلیم، زری و مخمل بافی، خاتم سازی، قلمزنی، نقاشی پشت شیشه، منبت و معرق، سازسازی، نگارگری، گچبری، میناکاری و نقاشی لاکی و دو آزمایشگاه‌ تخصصی لعاب و رنگرزی به تحقیق، پژوهش و بازآفرینی هنرهای ملی و سنتی ایران می‌پردازد.

انتهای پیام/

کد خبر 14010609330617

برچسب‌ها