مراسم بزرگداشت آیت‌الله طالقانی در سعدآباد برگزار می‌شود

ستاد بزرگداشت چهل و سومین سالگرد درگذشت آیت‌الله سید محمود طالقانی نخستین امام جمعه بعد از انقلاب برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا، ستاد بزرگداشت چهل و سومین سالگرد درگذشت ابوذر زمان آیت الله سید محمود طالقانی نخستین امام جمعه بعد از انقلاب و رییس شورای انقلاب  با حضور نمایندگان مجموعه فرهنگی ـ تاریخی سعد آباد، پژوهشکده تاریخ معاصر، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سید مهدی طالقانی فرزند آیت الله طالقانی در پژوهشکده تاریخ معاصر برگزار شد.
 در این جلسه مقرر شد مراسم چهل و سومین سالگرد درگذشت ابوذر زمان آیت الله سید محمود طالقانی با حضور و ایراد سخنرانی شخصیت های فرهنگی و تاریخی  و برپایی نمایشگاه عکس کمتر دیده شده آیت الله طالقانی در روز 19 شهریور از ساعت 16 در مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد برگزار شود.

عالم مجاهد و مفسر کبیر قرآن، آیت‌الله سید محمود علایی طالقانی، از پیشروان بازگشت به قرآن و تلفیق دین و سیاست در دوران معاصر به شمار می‌رود.

زندگی مبارزاتی طولانی وی، که از اعتراض به کشف حجاب رضاخانی آغاز و تا واپسین لحظات حیاتش تداوم یافت، خود نمادی روشن از این تلفیق تاریخی است.

جاذبه شخصیتی و شرح صدر وی، برای او نزد تمامی جریانات و گروه‌ها احترام و وجهه‌ای بلیغ پدید آورده بود، وجاهتی که نهایتا توسط او، هزینه پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 14010612761200

برچسب‌ها