آتوسا مؤمنی به عنوان سرپرست مرکز میراث ناملموس منصوب شد

آتوسا مؤمنی طی مراسمی که ظهر امروز دوشنبه 14 شهریور 1401 در عمارت کوشک برگزار شد، به عنوان سرپرست مرکز میراث ناملموس منصوب شد.

 

به گزارش خبرنگار میراث آریا، در مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز میراث ناملموس، علی طلوعی مدیرکل دفتر وزارتی و امور بین‌الملل وزارت میراث‌فرهنگی، یوسف سلمان‌خواه معاون مدیرکل دفتر وزارت و امور بین‌الملل وزارت میراث‌فرهنگی، رضا سجودی سرپرست پیشین مرکز مطالعات میراث ناملموس و آتوسا مومنی سرپرست جدید مرکز مطالعات میراث ناملموس حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم سجودی، سرپرست پیشین مرکز مطالعات میراث ناملموس با اشاره بر این که در این سال‌ها در حد توانم اهداف مجموعه را پیش بردم، گفت: متأسفانه در این مدت هنوز موافقت‌نامه نهایی نشده و نتوانستیم شورای حکام را برگزار کنیم ولازم به ذکر است که گام بعدی ما برگزاری این شورا خواهد بود.
آتوسا مومنی سرپرست مرکز مطالعات میراث ناملموس نیز ضمن تشکر از همکارانی که تا به حال در این مجموعه فعالیت می‌کردند، گفت: تمام فعالیت‌هایی که در این سال‌ها محقق شده در راستای تحقق توافق‌نامه بوده است و بعد از این نیز این تلاش ها پیگیری خواهد شد.

او همچنین با اشاره به این که سجودی، سرپرست پیشین مرکز مطالعات میراث ناملموس در این مدت اقدامات مثبت بسیاری را انجام داده است، ادامه داد: یکی از مؤثرترین اقدامات او ارتباط تنگاتنگی بود که با وزارت میراث‌فرهنگی داشته است.
مؤمنی با بیان این که پیش بردن پرونده‌های چندملیتی و خاصه جمهوری اسلامی ایران به عنوان میراث بشری از جمله اقدامات مهم سرپرست پیشین مرکز مطالعات میراث ناملموس بود، افزود: من در گذشته عضو‌ شورای حکام این مجموعه بودم و جا دارد از همه همکارانی که سال‌ها در این مجموعه زحمت کشیدند، تشکر کنم و تأکید کنم که تشکیل شورای حکام گام بعدی ما است.

سرپرست مرکز مطالعات میراث ناملموس در ادامه با اشاره به این که آنچه به عنوان معذوریت بر اینجا حاکم است تایید توافق‌نامه بین دولت و یونسکو است، اظهار کرد: ظاهرا از ابتدا روال اشتباهی طی شده و این توافق‌نامه نباید به مجلس می‌رفته، چرا که ما به شورای عالی میراث‌فرهنگی تجهیز هستیم و باید از همان طریق پیگیری می‌کردیم تا زودتر به نتیجه مطلوب برسیم .
در ادامه مراسم علی طلوعی مدیرکل دفتر وزارتی و امور بین‌الملل وزارت میراث‌فرهنگی نیز با بیان این که مرکز مطالعات میراث ناملموس یکی از کنج‌های دنج وزارت میراث‌فرهنگی است، گفت: این مجموعه به مثابه دنیایی است که شانه به شانه کل حوزه میراث‌فرهنگی پیش می‌رود و جای زیادی برای کار دارد.
مدیرکل دفتر وزارتی و امور بین‌الملل وزارت میراث‌فرهنگی با بیان این که مرکز مطالعات میراث ناملموس ارزش و اهمیت والایی دارد، ادامه داد: سرپرست پیشین مجموعه مجدانه برای پیشبرد اهداف و برنامه ها تلاش کرد و سرپرست جدید نیزاین جایگاه را با هدف و نظام‌مند قبول کرد و یقین دارم وی مسیری را که آقای رئیس سابق پیش رفت، با ریتم تندتری پی خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 14010614586118

برچسب‌ها