اتوبوس‌های حامل زائران ایرانی از سه مرز کشور به عراق وارد شدند/ ورود 2 میلیون و 200 هزار زائر به خاک عراق

رئیس ستاد مرکزی اربعین از ورود اتوبوس‌های حامل زائران ایرانی از سه مرز کشور به عراق خبر داد تا بخشی از مشکل انتقال زائران در خاک عراق به شهرهای زیارتی این کشور حل شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از ایرنا، سیدمجید میراحمدی امروز شنبه 19 شهریور 1401  با اعلام این خبر اظهار کرد: این اقدام با موافقت مسئولان عراقی در سفر اخیر وزیر کشور به این کشور صورت گرفت تا بخشی از جابجایی مسافران با ورود اتوبوس‌های ایرانی به کشور عراق انجام شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزرات کشور افزود: این اتوبوس‌ها از سه مرز شلمچه، چذابه و مهران و از روز گذشته وارد عراق شدند.

زائران فعلا به مرزها مراجعه نکنند

رئیس ستاد مرکزی اربعین بار دیگر از مردم خواست که برای زیارت اربعین از مراجعه به مرزها پرهیز کنند تا شرایط برای تردد زائران فراهم شود.

او با اعلام اینکه شرایط امسال عراق با سال‌های قبل مقداری متفاوت است و هوا در این کشور به شدت گرم و ظرفیت‌های آنها در حال تکمیل شدن است، از زائران اربعین خواست به هیچ وجه به مرزها مراجعه نکنند.

میراحمدی با بیان اینکه تا حالا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زائر از کشور عازم کشور عراق شده‌اند، افزود: همچنان تاکید و اصرار ما از زائران این است که به هیچ وجه به مرزها مراجعه نکنند.

او در مورد مرز خسروی نیز با اشاره به اینکه در این مرز شاهد ازدحام زوار هستیم، گفت: متاسفانه این مراجعه وجود دارد و ما دوست نداریم که زوار اذیت شوند و مشکلی برای آنها پیش بیاید.

 رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در ادامه با بیان اینکه ماموران مستقر در مرزها در حال انجام وظیفه هستند و در نهایت ادب و احترام با زوار برخورد می کنند، گفت: ما آنچه را که توصیه می‌کنیم به خاطر رفاه، آسایش و سلامت خود زوار است و ما آرزو می کنیم که حتی یک نفر در این سوی مرز باقی نماند و همه زوار و عاشقان زیارت بتوانند عازم کربلا شوند اما مهم این است که سلامت و امنیت لازم برای آنها تامین شود.

میراحمدی افزود: در حال تلاش برای خروج زوار موجود در مرز خسروی هستیم اما این کار بسیار سخت و دشوار است و طرف عراقی بسیار معترض است و می‌گوید قرار نبوده این همه جمعیت به این شکل وارد عراق شود و ما هماهنگی را انجام می‌دهیم تا شرایط تسهیل شود.

این مقام مسئول همچنین اضافه کرد: ما همچنان تاکید می‌کنیم زوار به هیچ وجه به مرزها مراجعه نکنند چرا که هر لحظه ممکن است طرف عراقی مرز را ببندد و مشکلات جدی ایجاد شود.

انتهای پیام/

کد خبر 14010619622478

برچسب‌ها