توریست آمریکایی به دلیل خوردن بستنی روی پله‌های فواره‌ای در رم جریمه شد

مردی پس از نشستن برای خوردن بستنی در محوطه یک تاریخی در ساعات اولیه صبح، قربانی محدودیت‌های «آرایش شهری» در رم شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، یک گردشگر آمریکایی به دلیل زیر پا گذاشتن یکی از قوانین «آرایش شهری» رم با خوردن بستنی روی پله‌های یک فواره قدیمی، ۴۵۰ یورو (۳۸۵ پوند) جریمه شد.

این مرد ۵۵ساله که یک نوشیدنی نیز در دست داشت، در ساعات اولیه روز شنبه در فونتانا دی کاتکومنی، در یک میدان کوچک و زیبا در محله مونتی، توسط پلیس توبیخ شد.

این فواره که توسط باتیستا روسکونی در سال ۱۵۸۹ ساخته شده است، محلی محبوب برای تجمع مردم در طول شب است، اما روز جمعه برای جلوگیری از نشستن افراد روی پله‌ها، آن را با نوارهای اعلان خطر مسدود کرده بودند.

طبق گزارش‌ها، نوارهای ورود ممنوع در آن روز برداشته شده بوده و گردشگر 55‌ساله، بی‌خبر از اینکه در حال ارتکاب جرم است، حدود ساعت یک بامداد رو پله‌های فواره نشست.

به گزارش روزنامه لا رپوبلیکا، او بعد از اخطار پلیس هم از جای خود تکان نخورد و پلیس مجبور به صدور جریمه برای او شد.

این مرد گفت نمی‌دانست که ممنوعیت خوردن، آشامیدن و نشستن در فواره‌های رم را نقض می‌کند. این‌ها بخشی از قوانینی است که ویرجینیا راگی، شهردار وقت، در سال ۲۰۱۷، در تلاش برای بازگرداندن بهداشت و پاکیزگی به پایتخت ایتالیا، وضع کرد.

این قانون از جمله قوانینی بود که برای اولین بار در سال ۱۹۴۶ پیش‌نویس شد که شامل ممنوعیت کشیدن چمدان‌های چرخدار و کالسکه‌ها روی پله‌های تاریخی، تردد با لباس‌های باز و نامناسب، شنا کردن در حوضچه‌های فواره‌ها و... می‌شد.

این محدودیت‌ها حتی رسم قدیمی رومی‌ها را که لباس‌هایشان را بین ساختمان خودشان و ساختمان‌های همسایه آویزان می‌کردند تا خشک شود، به تدریج از بین برده است.

مردم از سال ۲۰۱۸ از نشستن روی «پله‌های اسپانیایی» منع شده‌اند. در ماه ژوئن، یک گردشگر آمریکایی به دلیل پرتاب یک اسکوتر برقی به سمت این سایت میراث جهانی یونسکو جریمه شد و طبق گزارش‌ها باعث خسارت 25هزار یورویی شد. دو هفته قبل از آن، یکی از بازدیدکنندگان از عربستان سعودی یک مازراتی را از پله‌ها پایین آورده بود.

*ترجمه: اسدالله حقانی

انتهای پیام/

کد خبر 14010620900741

برچسب‌ها