پیش‌بینی اسکان و ارائه خدمات رایگان به 600هزار زائر پیاده دهه آخر ماه صفر در مشهد

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران به زائران پیاده امام رضا (ع) از پیش‌بینی اسکان و ارائه خدمات رایگان به 600 هزار زائر پیاده دهه آخر ماه صفر در مشهد خبر داد.

حسین رضایی امروز دوشنبه 21 شهریور 1401 در گفت‌و‌گو با خبرنگار میراث‌آریا، با بیان این که تمام تمهیدات لازم برای میزبانی شایسته از زائران پیاده امام رضا (ع) در دهه آخر ماه صفر اندیشیده شده است، اظهار کرد: برای میزبانی و ارائه خدمات به 600هزار زائر پیاده امام هشتم (ع) آمادگی کامل داریم.

او با بیان این که تاکنون ثبت‌نام بیش از 100هزار نفر در سامانه قطعی شده از بارگزاری اطلاعات 50هزار زائر پیاده دیگر خبر داد و افزود: خدمات این جمعیت به زائران پیاده شامل اسکان، خدمات رفاهی، خدمات درمانی و پزشکی، غذا، دارو و ... است که تمام این خدمات به صورت رایگان ارائه می‌شود.

رضایی با بیان این که در دهه آخر صفر میزبان زائران پیاده از تمام نقاط ایران هستیم اضافه کرد: زائران پیاده در قالب کاروان‌های مختلف در سامانه جمعیت خدمتگزاران ثبت نام می‌کنند و غیر از هزینه بیمه هیچ هزینه‌ای از زائران پیاده دریافت نمی‌شود و به لطف خدا و عنایت امام هشتم (ع)، همت خیران و کمک‌های مردمی خدمات شایسته به این زائران در دهه آخر ماه صفر ارائه می‌شود.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران به زائران پیاده امام رضا (ع) یادآور شد: این جمعیت سال 1380 با هدف تسهیل ارائه خدمات به زائران علی بن موسی‌الرضا(ع) تاسیس شد. در سال اول فعالیت 16 ایستگاه در مبادی ورودی به مشهد برای زائران تدارک دیده شده بود که اکنون 320 ایستگاه در کنار مراکزی با عنوان میقات‌الرضا برای ارائه خدمات به زائران پیاده امام رضا (ع) راه‌اندازی شده است.

او در ادامه صحبت‌های خود گفت: 20هزار خادم افتخاری به ارائه خدمت به زائران پیاده رضوی در دهه آخر ماه صفر می‌پردازند که شامل اقشار و گروه‌های مختلف هستند.

رضایی ادامه داد: 11 نانوایی در اطراف حرم مطهر رضوی، تعدادی آشپزخانه و مرکز تهیه غذا و 364 مدرسه و حسینیه برای ارائه خدمات به زائران و نیز اسکان آنان آماده شده است.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران به زائران پیاده امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: تا قبل از شیوع کرونا و در سال 1398، در دهه آخر صفر به حدود 500هزار زائر پیاده در مشهد خدمات ارائه شد.

انتهای پیام/

کد خبر 14010621622578

برچسب‌ها