مهندس ضرغامی نمره قبولی می‌گیرد/ سفرهای استانی حلال مشکلات هستند/ قدردانی از وزارت میراث‌فرهنگی برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین

حسین‌پور نماینده مجلس گفت: ضرغامی می‌تواند در صنعت گردشگری و صنایع‌دستی تحرک به وجود آورد و به فعالیت‌هایی که ایشان در یکسال گذشته در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام داده است، نمره قبولی می‌دهم.

امان‌الله حسین‌پور نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌‌آریا گفت: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انصافا یکی از وزارتخانه‌های با ظرفیت است که می‌تواند کشور را از لحاظ درآمد و اشتغال‌زایی تکان دهد.
او افزود: در بسیاری از کشورها به درآمدهای حوزه‌های صنایع‌دستی و گردشگری توجه ویژه‌ای می‌شود. ایران ظرفیت بالایی در این حوزه دارد و می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند.
حسین‌پور تصریح کرد: متاسفانه در گذشته وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی توجهی نمی‌َشده و به جای اینکه در متن باشد در حاشیه قرار گرفته است.
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: با معرفی مهندس ضرغامی برای تصدی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با توجه به اینکه ایشان فردی رسانه‌ای، دلسوز و دغدغه‌مند است، این ظرفیت برای وزارتخانه ایجاد می‌‌َشود که از حاشیه به متن برود و ظرفیت‌های بالقوه تبدیل به بالفعل شود. 
او ادامه داد:  مهندس ضرغامی می‌تواند در صنعت گردشگری و صنایع‌دستی تحرک به وجود آورد. به فعالیت‌هایی که ایشان در یکسال گذشته در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام داده است، قبولی می‌دهم. یکی از اقدامات خوب آن سفر به استان خراسان شمالی است.
حسین‌پور اظهار کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند ظرفیت‌های گردشگری خراسان‌شمالی مهم بوده و مغفول مانده است که باید از بالقوه به بالفعل تبدیل شود.
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بیش از 18 میلیون زائر و گردشگر از خراسان شمالی عبور می‌کنند و به مشهد می‌روند.
او ادامه داد: در سفری که مقام معظم رهبری به استان شهر اسفراین خراسان شمالی داشتند، فرمودند: آنچه در مورد این شهر تاریخی و کهن، خوب است که در ذهن ما، بخصوص در ذهن جوان‌های عزیز این شهر باشد، این است که این شهر در طول تاریخ، خاستگاه بزرگان علمی و فرهنگی و سیاسی متعددی بوده است. در طول تاریخ، ادبا و شعرا و فقها و صاحبان تفکر و اندیشه از این شهر برخاسته‌اند و نام «اسفراینی» در میان بزرگان تاریخ ما، نام مکرری است. امروز هم شهر اسفراین با استعداد طبیعی و انسانى خود می‌تواند خاستگاه بزرگان و اندیشمندانی باشد که کشور به آن‌ها افتخار کند و آینده‌ کشور در دست تدبیر و اندیشه و تفکر آن‌ها قرار گیرد.
حسین‌پور تصریح کرد: اسفراین ۲۵۰ اثر تاریخی دارد که ۱۵۰ اثر آن مانند شهر تاریخی بلقیس و کشتی باچوخه ثبت ملی شده است. متاسفانه عده‌ای به بهانه‌های مختلف سعی می‌کنند، عملکرد مهندس ضرغامی را زیر سوال ببرند. باید عملکرد ایشان را طی یکسال گذشته ارزیابی کرد.
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی افزود: آن‌چه باید مورد ارزیابی قرار بگیرد حرکت جدی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حوزه‌های مأموریتی وزارتخانه است که من عملکرد یک‌ُسال گذشته مهندس ضرغامی را در این حوزه‌ها مثبت ارزیابی می‌کنم.
او گفت: مهندس ضرغامی حوزه‌های مأموریتی وزات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را زنده کرده است. توجه ایشان به ظرفیت‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سراسر کشور قابل تحسین است و او با سفرهای استانی که می‌رود به رفع مشکلات سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی می‌پردازد. امیدواریم این سفرها ادامه پیدا کند.
حسین‌پور در پایان از مهندس ضرغامی، معاونان  و مدیران‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ها برای فعالیت‌هایی که در مسیرهای اربعین و مرزهای غربی کشور برای ارائه خدمات شایسته به زائران انجام دادند، تشکر کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 14010622957438

برچسب‌ها