ایجاد موزه انقلاب اسلامی در خمین و مرمت منزل تاریخی شیخ انصاری

آیت‌الله محسن اراکی عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علیمه قم با حضور در دفتر مهندس ضرغامی با او دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، در این دیدار که عصر امروز چهارشنبه 23 شهریور 1401 انجام شد، حجت‌الاسلام بابایی، امیر عطار‌زاده رئیس دانشکده اصول‌الدین و ابوالحسن صادقی‌پور مدیر بنیاد خیریه امام خمینی دزفول نیز حضور داشتند.

در ین نشست آیت‌الله محسن اراکی و همراهان با مهندس سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درباره موضوعات مختلف از جمله ماموریت‌ها و اهداف سه‌گانه این وزارتخانه گفت‌و‌گو کردند.

تبادل نظر درباره فقه فرهنگی، گردشگری و اقتصادی، بررسی راهکارهای توسعه گردشگری در شهرهای مختلف از جمله خمین و دزفول، ایجاد موزه انقلاب اسلامی در شهر خمین، بررسی راهکارهای توسعه طرح‌های گردشگری و میراث‌فرهنگی و نیز صنایع‌دستی در شهر دزفول، توسعه گردشگری زیارت، احیا و مرمت منزل تاریخی شیخ مرتضی انصاری دزفولی و ارائه تسهیلات و امکانات مناسب به زائران اتباع کشورهای مختلف از جمله موضوعات این نشست بود.

مهندس سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این نشست با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های مختلف خصوصا ظرفیت‌های مرتبط با حوزه‌های علمیه در ماموریت های گوناگون دولت از نظر، آرا و مشورت‌های آیت‌الله اراکی و همراهان قدردانی به عمل آورد.

او در این نشست دستوراتی را درباره ایجاد موزه انقلاب اسلامی در شهر خمین و نیز ارائه تسهیلات و بررسی راهکارهای مناسب برای توسعه طرح‌های گردشگری دزفول را صادر کرد.

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 14010623622387

برچسب‌ها