حال و هوای عاشقان کربلا در مرز باشماق مریوان

تهیه و تولید: سید جلال حسینی

امسال با تصمیم وزارت کشور، مرز باشماق مریوان برای نخستین‌بار جهت تردد زائران اربعین انتخاب و در شهریورماه، این پایانه مرزی به‌صورت رسمی بازگشایی و زائران به صورت کاروانی به عراق و عتبات عالیات اعزام شدند.

حضور گسترده زائران اربعین در مرز باشماق و بسته شدن مرز در عراق، سبب ازدحام زائران شد، اما با مدیریت و تمهیدات در نظر گرفته شده، زائران در مریوان اسکان داده شدند و پس از بازگشایی مرزها به سوی دیار عاشقان راهی شدند.

این روزها شاهد فضای بسیار معنوی در سطح استان کردستان و در بین مردم متدین و فهیم این خطه از ایران اسلامی که مشغول استقبال و بدرقه زائران‌اند، هستیم. اگرچه برخی مشکلات ایجاد شده در آن‌طرف مرز باعث نگرانی‌های زوار حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) شده، اما از سوی دیگر میزبانی خوب و شایسته و محبت مردم خون‌گرم کردستان و فراهم کردن امکانات از جمله اسکان، هتل، اقامتگاه‌ها، بیمارستان سیار و موکب‌ها برای خدمت‌رسانی و پذیرایی از زائران باعث آرامش آنان شد و حالا که پس از زیارت به سوی شهرهای خود برمی‌گردند باز‌ هم مردم کردستان سعادت پذیرایی و بدرقه این عاشقان اهل‌بیت را نصیب خود کردند. امیدواریم میزبانان لایقی برای عاشقان امامت و ولایت باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 14010628150408

برچسب‌ها