مشهد الرضا آماده استقبال از کاروان زائران پیاده مشهد – کربلا

مراسم استقبال از زائران کاروان پیاده انصار‌الحسین (ع) (کاروان پیاده مشهد – کربلا) در عرصه میدان شهدای مشهد برگزار خواهد شد.

محمد رجبی مدیر مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) و مسئول کارون پیاده انصارالحسین (ع) امروز سه‌شنبه 5 مهر 1401 در گفت‌و‌گو با خبرنگار میراث‌آریا، با اعلام این خبر گفت: مراسم استقبال از این کاروان چهارشنبه 6 مهر با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم در عرصه میدان شهدا برگزار خواهد شد.

او افزود: در این مراسم که از ساعت هشت و سی دقیقه صبح برگزار می‌شود، اقشار مختلف مردم، جمعی از مسئولان استان خراسان رضوی، هیئات مذهبی، خبرنگاران و اصحاب رسانه، تعدادی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و خانواده‌های زائران کاروان پیاده مشهد – کربلا حضور دارند.

رجبی اضافه کرد: در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین کازرونی سخنرانی خواهد کرد و مداح مراسم حاج مهدی رسولی است.

مدیر مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) یادآور شد: کاروان پیاده انصار‌الحسین (ع) متشکل از 180 زائر است که 17 تیرماه امسال برای بیست و یکمین سال پیاپی سفر معنوی خود را از مشهد مقدس آغاز کردند و تمام مسیر 2600 کیلومتری مشهد تا کربلای معلی را با پای پیاده طی کردند.

او اضافه کرد: این زائران با عبور از شهرهای مختلف در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان از مرز شلمچه وارد خاک عراق شدند و در آستانه اربعین حسینی به نیابت از مردم ایران و تمام آرزومندان زیارت بارگاه نورانی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) وارد کربلای معلی شدند و بعد از حدود یک هفته حضور در عراق و زیارت عتبات عالیات و اماکن مقدسه، به مشهد مقدس بازگشتند.

رجبی  با دعوت از عموم مردم مشهد و زائران علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) برای حضور در مراسم استقبال از زائران کاروان پیاده انصار‌الحسین (ع) یادآور شد: این کاروان به صورت مردمی است و طولانی‌ترین مسیر پیاده‌روی اربعین را طی می‌کند. مهمترین هدف این کاروان معرفی، ترویج و نشر معارف حسینی و  تبلیغ و ترویج و یادآوری فرهنگ عاشورایی و ایثار و مقاومت است.

او در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: کاروان پیاده انصار‌الحسین (ع) تحت نظارت مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) در حاشیه شهر مشهد است که وابسته به هیچ دستگاه و نهادی نیست و تمام فعالیت‌های مرتبط با این کاروان و مجتمع اسلامی از سوی مردم و توسط عده‌ای از جوانان حاشیه شهر مشهد انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 14010705622942

برچسب‌ها