تدوین نقشه راه توسعه گردشگری کودک و نوجوان/ راهنمایان تخصصی گردشگری کودک آموزش می‌بینند

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی گفت: در هفته گردشگری برنامه‌هایی را برای آشناسازی کودکان داریم و تورهای متعددی برگزار خواهیم کرد.

«سید مصطفی فاطمی» مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا درباره برنامه‌هایی که برای رونق حوزه گردشگری دارند، گفت: اقداماتی که ما برای گردشگری کودک انجام دادیم تشکیل میز تخصصی با حضور فعالان حوزه گردشگری کودک و اداره‌های مرتبط با موضوع گردشگری کودک از جمله وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان، سازمان دانش‌آموزی، بهزیستی، شهرداری تهران بوده است.

او ادامه داد: همچنین در کنار این اقدامات، فعالان حوزه تخصصی کودک و نمایندگان تشکل‌های گردشگری موضوعات مرتبط با گردشگری کودک را پیگیری می‌کنند، نقشه راه توسعه گردشگری کودک و نوجوان نیز در حال تدوین است که به‌زودی اجرای آن آغاز می‌شود.

فاطمی در ادامه گفت: برای هفته گردشگری هم برنامه‌های متعددی در حوزه گردشگری کودک تدارک دیده شده است، این برنامه‌ها با همکاری آموزش و پرورش انجام می‌شود، همچنین کمپینی با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای آشناسازی کودکان و نوجوان با بحث گردشگری درباره شغل‌هایی که در گردشگری می‌توانند داشته باشند راه‌اندازی شده است.

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی، ادامه داد: بحث گردشگری کودک بحث کاملا تخصصی است و یکی از رویکردهای ما آموزش راهنمایان گردشگری کودک بوده است، این پروژه در حال حاضر آغاز شده است و برای اینکه بتوانیم راهنمایان تخصصی در این حوزه داشته باشیم، دوره‌های آموزشی تخصصی را برگزار می کنیم، روحیات و رفتار با کودکان الزامات خاصی دارد که راهنمایان حوزه کودک باید اینها را بدانند و با آنها آشنا باشند.

او با اشاره به برگزاری تورهای متعدد در حوزه گردشگری کودک، افزود: در این مدت تورهای متعددی در حوزه گردشگری با حضور کودکان و نوجوانان و راهنمایان متخصصی که آموزش‌های اولیه دیدند و قبلا هم در حوزه راهنمایی تور کار کرده بودند، برگزار شده است و برنامه‌ریزی‌هایی برای این تورها انجام شده است. 

فاطمی ادامه داد: این تورها در استان‌های مختلف کشور در قالب تورهای تجربه محور در حال برنامه‌ریزی است و در هفته گردشگری اجرا خواهد شدو در کنار برگزاری این تورها برنامه‌هایی مانند نقاشی، سفالگری و آشنایی با موضوعات مرتبط با گردشگری کودک هم تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010710586245

برچسب‌ها