رشد صنعت گردشگری تبت طی یک دهه گذشته

منطقه تبت تنها در سال ۲۰۲۱، در مجموع پذیرای 41 میلیون و 500 هزار گردشگر بوده است که ۱۸.۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش را نشان می‌دهد.

به‌گزارش میراث‌آریا، مقامات چینی عنوان کردند که منطقه خودمختار تبت، واقع در جنوب غربی این کشور، از سال ۲۰۱۲ تا 2021، میزبان 258 میلیون و 400 هزار گردشگر بوده  است. مجموع درآمد این منطقه از گردشگری نیز برابر با 335 میلیارد یوان (حدود 47 میلیارد دلار) تخمین زده شده است.

دوندراپ، معاون بخش توسعه گردشگری منطقه تبت، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که در این دوره، صنعت گردشگری سهم فزاینده‌ای از اقتصاد منطقه را به خود اختصاص داده است.

تنها در سال ۲۰۲۱، این منطقه در مجموع پذیرای 41 میلیون و 500 هزار گردشگر بوده که ۱۸.۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

داندراپ گفت: «درآمد گردشگری ۲۰.۶ درصد افزایش یافته و به 44 میلیارد و 200 میلیون یوان رسیده است.»

گردشگری روستایی در تبت در سال گذشته بیش از  12میلیون و 700 هزار گردشگر را جذب کرد که حدود یک میلیارد و 600 میلیون یوان درآمد گردشگری ایجاد کرد و 35 هزار و 500 شغل برای کشاورزان و دامداران به وجود آورد.

منطقه تبت، در فلات رفیع تبت در سمت شمالی هیمالیا، یکی از مناطق خودمختار چین است. به خاطر قله‌های بلندش به آن لقب «بام جهان» را داده‌اند. این منطقه بخشی از کوه اورست را با نپال شریک است. پایتخت آن، لهاسا، محل قصر پوتالا در بالای تپه است. اینجا زمانی خانه زمستانی دالایی لاما بود، و معبد جوخانگ، قلب معنوی تبت، که به خاطر مجسمه طلایی بودای جوان مورد احترام است.

انتهای پیام/

کد خبر 14010716900239

برچسب‌ها