بزرگترین ماموریت ما حمایت از فعالان صنایع‌دستی و تلاش برای بیمه هنرمندان است

معاون صنایع‌دستی وهنرهای سنتی کشور صبح امروز ۱۸ مهر ۱۴۰۱ در جلسه بررسی اساسنامه صندوق توسعه صنایع‌دستی، فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی که به‌منظور عملیاتی کردن برنامه‌ها و سیاست‌های حمایتی صنایع‌دستی برگزار شد، گفت: بزرگترین ماموریت ما حمایت از فعالان صنایع‌دستی و تلاش برای بیمه هنرمندان است.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، مریم جلالی در این جلسه اظهار کرد: موضوع بیمه مثل گلوله آتشین در سال‌های اخیر بین مدیران دست به دست شده و راهکار مناسبی برای آن پیدا نشده است. با این حال به نظر می‌رسد راهگشاترین کار در بحث بیمه هنرمندان استفاده از ظرفیت صندوق توسعه است.

معاون صنایع‌دستی کشور افزود: در حال حاضر دنیا به سمت مقررات‌زدایی و تسهیل‌گری در حرکت است و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره مانع‌زدایی و همچنین صحبت‌های رئیس جمهوری و قول مساعد آیت‌الله رئیسی برای بیمه 10 هزار نفر از هنرمندان، از دستگاه‌های مختلف درخواست می‌کنم، تا با همکاری یکدیگر موانع این مسیر را برطرف کنیم.

جلالی ادامه داد: ما نیازمند تطبیق وظایف خود با قوانین موجود هستیم و باید از ظرفیت‌های صندوق توسعه به بهترین شکل استفاده کنیم.‌

در ادامه نشست حسین ساری مدیر صندوق توسعه نیز گفت: با توجه به اهمیت بیمه هنرمندان صنایع‌دستی نیاز است مباحث مختلفی را درباره همکاری مشترک با معاونت صنایع‌دستی تعریف کنیم و این صندوق باید با بخش‌های ستادی و عملیاتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همراه باشد.

او افزود: مرور آیین‌نامه‌ها و همچنین تسهیل در ارتباط و حمایت‌های این صندوق از معاونت صنایع‌دستی در اولویت قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 14010718622789

برچسب‌ها